در حال بارگذاری ...
در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی

باید قبول کنیم که به دنبال "فهم" نیستیم و به دنبال "درک" هستیم

"محمود رضا رحیمی" مدرس کارگاه دو روزه آموزش بازیگری و کارگردانی در گفتگویی اختصاصی گفت: باید قبول کنیم که به دنبال "فهم" نیستیم و به دنبال "درک" هستید

به گزارش تئاتر گلستان، "محمود رضا رحیمی" مدرس کارگاه دو روزه آموزش بازیگری و کارگردانی در گفتگویی اختصاصی گفت: باید قبول کنیم که به دنبال "فهم" نیستیم و به دنبال "درک" هستیم.

این مدرس دانشگاه، ادامه داد: "درک" یعنی قوای حسی و "فهم" قوای خلاقه و تشکیک و یقین است. در تردید عطش ما بیشتر می شود و در یقین برایمان دانستن است و هنرمند باید به دنبال رسیدن به این مولفه ها باشد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر ادامه داد: دانش به معنای عباراتی است که در زمان گذشته آمده و به پرسش هایی پاسخ داده و تمام شده است. اگر می گوییم در پی دانش هستیم یعنی دنبال سوابق هستیم و چیزی که ما را به الان وصل میکند "عمل" است و فرد عملش را تقویت می کند تا در لحظه زندگی کند و سهم آینده که موضوعی مهم به شمار می آید مسئله "خلاقیت" است که در حال حاضر  بیشتر کشورهای پیشرفته حوزه "عمل" و "خلاقیت" را سرلوحه خود قرار داده اند.

رحیمی، اظهار داشت: ما باید علاقه مندی به با سواد شدن را به وجود بیاوریم و مسیر و  مصادیق خلاقیت را نشان دهیم و در مقابل "جعل دانش" استوار باشیم و با  اغلاطی که به عنوان دانش ارائه می شود برخورد کنیم.

وی در خاتمه به پدیده "کپی صرف" اشاره کرد و گفت: باید با کپی صرف مبارزه کرد اما مبارزه ای صلح آمیز و منطقی به گونه ای وی متوجه شود و مسیر صحیح حرکت کند.

 

"محمود رضا رحیمی" دانش آموخته و مدرس تئاتر به مدت دو روز در تاریخ 16و 17 اردیبهشت ماه 97 سرپرستی کارگاه آموزش بازیگری و کارگردانی را در حاشیه جشن اردیبهشت تئاتراستان گلستان برعهده داشت .




نظرات کاربران