در حال بارگذاری ...
با الهام از وصیت 40 شهید

پرفورمنس «وصیت شهدا به مدیران و... » در گرگان اجرا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اجرای پرفورمنس نمایشی وصیت شهدا به مدیران، مسئولان، روسا و کارکنان ادارات و نهادها و سازمان‌های استان گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان گرگان خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این پرفورمنس نمایشی به مدت دو روز از تاریخ 2 تا 3 مهرماه 97 در محل ساختمان استانداری گلستان و بیش از 30 دستگاه اجرایی در شهرستان گرگان اجرا شد.
عادله کشمیری ضمن قدردانی از گروه اجرایی در استفاده از شیوه‌های نوین و خلاقانه نمایشی با هدف تبیین اندیشه و خواسته های شهدا از مدیران، مسئولان، روسا و کارکنان ادارات، نهادها و سازمان ها، افزود: این پرفورمنس ارزشی به همت پایگاه امام جعفر صادق (ع) آن اداره کل و جمعی از بسیجیان هنرمند و همدلی و هماهنگی بسیج ادارات کل استان گلستان اجرا شد.
وی ادامه داد: ایده پردازی و کارگردانی این اثر بر عهده سید حسن حسینی نژاد و محمد نقابی، حسین مظفری و محمد باقر رضایی اجراگران این پرفورمنس نمایشی ارزشی بودند.
این مدیر استانی درباره نحوه اجرا و مضمون این پرفورمنس مفهومی و خلاقانه، ابراز داشت: دو نفر از اجرا گران پاکت نامه ای نمادین در ابعاد دو در سه متر که بر روی آن عبارت فرستنده شهید و گیرنده مدیران، مسئولان، روسا و کارکنان ادارات و نهادها و سازمان‌های استان گلستان نوشته شده بود را با عبور از خیابان ها و مسیرهای مختلف شهری به محل ادارات و نهاد های مورد نظر می بردند.
وی ادامه داد: پس از رسیدن به درب اداره یا سازمان مورد نظر؛ اجراگر سوم با یک کوله پشتی پر از نامه هایی حاوی فرازهایی از وصایای شهدا از سراسر کشور عزیزمان به اتاق مدیران و کارکنان ادارات و سازمان و نهادها رفته و نامه را تقدیم آنان می کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیرامون مضمون و محتوای نامه های اهدایی، ابراز داشت: در طی یک پژوهشی توسط ایده پرداز و کارگردان اثر بیش از 40 وصیت نامه از شهدای سراسر کشور با مضامین تکریم ارباب رجوع، وجدان کاری، مسئولیت پذیری استخراج شد و در نهایت حدود 20 وصیت نامه که به مراتب موجز تر، گویا تر و به روز تر بود برای این پرفورمنس انتخاب شد.
عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار داشت: امیدوارم با تاسی از سیره، اندیشه، آرمان ها و خواسته های شهدا همواره بتوانیم در هر جایگاهی خدمتگذار صدیق و شایسته مردم شریف ایران اسلامی به شمار آییم.
شایان ذکر است در طی دو روز از اجرای این پرفورمنس نزدیک به 1000 نامه بین مدیران و کارکنان نهاد ها، سازمان ها و ادارات توزیع شد.

 




نظرات کاربران