در حال بارگذاری ...
یادداشتی از کارگردان نمایش «مرجن»

که از بندرترکن برای حضور در بخش تئاتر فجر استانی انتخاب شد

نمایش «مرجن» به نویسندگی بهرام محمد ایری و کارگردانی رسول اونق و شهروز ایری از بندرترکمن برای حضور در بخش تئاتر فجر استانی انتخاب شد.

یادداشت رسول اونق یکی از کارگردانهای نمایش «مرجن»

رسول اونق: درود بر شما که میخوانید و میشنوید.اینجا بندرترکمن است.شما این شهر را به چه میشناسید؟قالیچه؟اسب؟ختومقلی فراغی؟جزیره آشوراده؟و...

ما اینجا زندگی میکنیم.در قلب جنگل و دریا.شاید بگویم اینجا کویر است به من بخندید.ما در قلب فرهنگ و سنت زندگی می‌کنیم. اینجا تئاتر کار می کنیم وهمه چیز خوب است.گرمای چهل و هشت درجه خوب است زیرا ما را یاد کولرهای خنک فرماندار،شهردار،شورای شهر و مدیران ارشدتر و علی الخصوص رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر و تعدادی از کارمندانش می اندازد. این سروران فکر کردند ما دلقک یا بازیگران کولی و دوره گرد هملت هستیم.نپرسیدند تئاتر چی هست؟رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن و تعدادی از کارمندانش تا توانستند چوب لای چرخ تئاتر «مرجن» کردند.تا به همین امروز که با شما صحبت می کنم پاسخ تلفن های من را نمی دهند.

وقتی ما بچه های تئاتر «مرجن» پولهامون رو روی هم گذاشتیم و دکور ساختیم،یاد میلیونها تومان پول دکورهای تئاتر تهران می افتیم.ما هر روز یاد وزیر ارشاد،وکیل مجلس و رئیس جمهور محبوب می افتیم.حالا تئاتر ما در استان اول شده و داریم می رویم به جشنواره ی فجر.پول داریم.همه ی هنرمندان و مسئولین خوشحال هستند.ما حالمان خوب است،اما شما باور نکنید.ما به شرایط عادت می کنیم.چون عاشق و ابله هستیم.ما تئاتر مرجن هستیم.ما ترکمن هستیم.




نظرات کاربران