در حال بارگذاری ...

جلسه نقد وبررسی نمایش «اپیدمی» برگزار شد

جلسه نقد و بررسی نمایش «اپیدمی» در گرگان با حضور عوامل اجرایی نمایش و هنرمندان گلستانی برگزار شد.

به گزارش تئاتر گلستان، جلسه نقد و بررسی نمایش «اپیدمی» در تاریخ شنبه 22 دیماه 1397 ساعت 18:00 در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور رضا پورتراب زاده کارگردان و علیرضا امیدی نویسنده اثر به همراه جع بازیگران و عوامل این اثر نمایشی برگزار شد.

سید مهدی صمدی نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان که وظیفه مدیریت جلسه را بر عهده داشت بیان کرد که جلسات نقد و بررسی آثار در صورت اجرای صحیح خود عامل مثبت و پیش برنده ای برای تئاتر استان خواهد بود و خبر داد که انجمن در نظر دارد برای تمامی اجراهای عمومی نمایشها در تالار فخرالدین اسعد گرگانی این جلسات را برگزار کنند.

جلسه با تحلیل ایده اولیه نمایشنامه و فرم و زبان نگارش آن آغاز شد.به گفته یکی از هنرمندان حاضر، به جهت شباهت ایده اولیه متن که شیوع راستگویی در جامعه بوده است با چند فیلم و کتاب انتظار میرفت تا این اثر اقتباس اعلام میشد.علیرضا امیدی نویسنده اثر که نمایشنامه «اپیدمی» اولین تجربه حرفه ای اش با عنوان نویسنده بوده است با اعلام این که هرگز از هیچ اثری برداشت یا اقتباسی نداشته است گفت در صورت این که ان اثار را مشاهده میکردم بدون شک از بیان ان هراسی ندارم. به گفته اغلب حاضرین این اثر یک نمایشنامه خوب و قابل فهم و از نظر اجتماعی باارزش میباشد.

در این جلسه زوایای مختلفی از اثر مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین در مورد اجزای مختلف نمایش به گفتگو پرداختند.یکی از مهمترین نکات مورد توجه این اثر از نگاه هنرمندان و مخاطبین حضور بازیگران از چهار نسل مختلف در کنار هم بوده است که میتوان گفت این تیم در کنار هم نمونه ای زیبا از هم زیستی مسالمت آمیز را به نمایش گذاشته اند اما تفاوت کیفیت بازیها و میزان باورپذیری شخصیتهای نمایش تا حدودی مشهود بوده است.به گفته رضا پورتراب زاده تولید آثاری که هم ارزش های هنری خود را به حد مطلوب حفظ کند و هم وظیفه سرگرم کردن مخاطب را فراموش نکند در صورتی که به ذائقه مخاطب لطمه ای نزند دغدغه ایست که در تولیدات خودم دارم.

نمایش «اپیدمی» در 11 شب اجرای خود میزبان حدودا 3000 تماشاچی بوده که میشود گفت از این منظر اجرای عموی موفقی را پشت سر گذاشته است.

جلسه نقد و بررسی نمایش «اپیدمی» در تاریخ 22 دیماه 1397 ساعت 18:00 در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.




نظرات کاربران