در حال بارگذاری ...
محمدرضا صمیمی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی شهرستان گرگان:

نمی‌شود خلاف حرکت آب شنا کرد

گفت و گو با محمدرضا صمیمی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی شهرستان گرگان

محمدرضا صمیمی پسشکسوت تئاتر،تلوزیون و سینمای کشور از سال 1396 به عنوان رئیس شورای نظارت و ارزشیابی شهرستان گرگان انتخاب شدند.گفت گوی کوتاهی با ایشان پیش روی شماست.

  • - سطح کیفی تولیدات نمایشی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه باید بگویم که بطور کلی نمایشها از نظر کیفی در سطح خوبی نیستند بطوریکه در سه ماهه اول امسال چند نمایش را به بازبینی دوم رساندیم که تعدادی از آنها مردود اعلام شدند.

  • - علت پررنگ شدن اعتراضات هنرمندان به ممیزی ها و خطوط قرمز در چند ماه اخیر را در چه میبینید؟

خب هر حکومتی خط قرمزهایی دارد.نمایشهایی که کار می شد خطوط قرمز داشت و کارگردانها شاید دوست نداشته باشند که این موارد از نمایش حذف شود ،در صورتی که نمیشود مخالف حرکت آب شنا کرد،یا باید بپذیریم یا بطور کلی کار نکنیم ولی بخشی از آن برمی گردد به سیاست های حراستی اداره که از دست ما خارج است.

  • - جه اندازه به صداقت در اعلام نظرهای کارشناسان شورای نظارت و ارزشیابی که در زیر مجوعه شما فعالیت می کنن معتقد هستید؟

هیچ چیز نمی تواند صددرصد در هر اعلام نظری قاطع باشد،بالاخره انسان جایزالخطاست.ممکن است گاهی هم اشتباه کند ولی این به آن معنی نیست که کارشناسان شورا سواد قضاوتدر رابطه با نمایش را ندارند.برای ما مجموع نظرات حائز اهمیت است نه یک کارشناس. هر نمایش را پنج نفر از کارشناسان میبینند و نظر می دهند،خب ممکن است مطابق با سلایق تماشاگر نباشد.اگر زیاد هم سخت گیری شود اصلا نباید تئاتری اجرا کنیم.متاسفانه به نظر من فارغ التحصیلان این رشته نتوانستند جایگاه هنری پیدا کنند و به یک مدرک بسنده کردند.تجربه ها در علم است و می بایست علم و تجربه با هم در آمیزد تا نتیجه دهد به تنهایی نمی شود همه باید جوان و میانسال و کهنسال دست به دست هم دهیم و تئاتر این شهر و استان را متعالی کنیم.




نظرات کاربران