در حال بارگذاری ...
رعنا زیادلو، یکی از نویسندگان و کارگردانان میکروتئاتر عروسکی  «آدی و بودی» :

«آدی و بودی» سعی کردیم فضای نمایش ایرانی را با تکنیک میکرو تئاتر ارائه بدهیم

گفتگوی اختصاصی خبرنگار ایران تئاتر در گلستان با رعنا زیادلو، یکی از نویسندگان و کارگردانان میکروتئاتر عروسکی  «آدی و بودی»

رعنا زیادلو متولد 1377 و دانشجوی ترم آخر کارشناسی تئاتر (رشته بازیگری_کارگردانی) دانشگاه لامعی گرگان است که به همراه همکلاسی خود فاطمه برومند که او نیز متولد 1377 میباشد، میکروتئاتر  «آدی و بودی» و نمایش  «مضحکه شبیه قتل» را به طور مشترک در کارنامه کارگردانی خود دارند. زیادلو اولین تجربه نویسندگی خود را نیز مشترکا با رضا وحیدی فر با نوشتن  «آدی و بودی» آغاز کرده است. به بهانه حضور میکروتئاتر  «آدی و بودی» در هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران _مبارک گفتگویی با رعنا زیادلو ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.
زیادلو در خصوص میکروتئاتر  «آدی و بودی» اینطور توضیح داد: در سال 96 در کلاسی که با استاد سعید کاظمیان در دانشگاه لامعی داشتیم، رضا پورتراب زاده که همکلاسی ما بود موضوع میکروتئاتر را برای تحقیق و ارائه انتخاب کرد و همکاری ما از آنجا کلید خورد. آن زمان شنیده بودیم که در کشور تعداد خیلی کمی آثار به این شیوه اجرا شده شاید ما سومین یا چهارمین اثر بودیم، به هر حال در راستای تحقیقات برای دیدن نمونه به سراغ آثار خارجی رفتیم و یک اثر میکروتئاتر که بدون کلام و موزیکال بود را تماشا کردیم. در ابتدای امر قصدمان تولید یک اثر مینی مال در ابعاد ارائه تحقیق کلاسی بود اما در ادامه و بعد از ساخت ماکت ها تصمیم گرفتیم در ابعاد بزرگ تر و برای اجرای عمومی آماده شویم. نمایشنامه را من و رضا وحیدی فر بر اساس داستانی از صمد بهرنگی نوشتیم و بعد از ساخت ماکت ها سراغ انتخاب عوامل رفتیم و تمرینها را شروع کردیم. خداروشکر در اجرای عمومی با استقبال خوبی روبرو شدیم و از سمت مخاطبینمان نمره قابل قبولی گرفتیم و این انگیزه ای شد برای ما تا اثر را برای ارائه به رویدادهای بزرگ تر آماده کنیم. باز هم خداروشکر میکنم که  «آدی و بودی» در اولین حضور سراسری خود در هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک پذیرفته شد. هر چند به خاطر شرایطی که کرونا تحمیل کرد و اجراها به صورت آنلاین خواهد بود و لذت تماشای حضوری آثار را از دست داده ایم اما امیدواریم مخاطبین از تماشای  «آدی و بودی» در پلتفرم هایی که ستاد جشنواره اعلام کرده است لذت ببرند.

جشنواره تئاتر عروسکی تهران‌ – مبارک به صورت غیرحضوری و مجازی از طریق سایتهای تیوال، هاشور، نمایش نت و تلوزیون تئاتر ایران از تاریخ دهم تا هفدهم اسفند ماه به دبیری مهدی حاجیان  برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران