در حال بارگذاری ...
داور جشنواره تئاتر استان گلستان :

آیین‌ها و خرده آیین‌ها بستری مناسب برای تولید آثار اصیل نمایشی هستند

داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان از آیین‌ها و خرده آیین‌ها و مراسم فولکلوریک به عنوان یک بستر مناسب برای نمایش استان یاد کرد.

به گزارش تئاتر گلستان، مهدی طهماسبی داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان درباره نقش و جایگاه جشنواره‌های استانی در عرصه نمایش گفت: جشنواره‌های استانی فضایی مناسب برای شناسایی استعداد و پتانسیل‌ها و ترسیم افق روشن برای نمایش کشور است. طهماسبی افزود  ولیکن به شرطی این مسئله محقق می‌شود که کاملاً باهدف و برنامه‌ریزی و بر اساس افق فرهنگی و هنری کشور حرکت شود.

این مدرس تئاتر، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های استانی با نظرگاه آموزشیاجرایی مأمن مناسبی را برای تئاتر آینده کشور ترسیم می‌کند.

مهدی طهماسبی از آیین‌ها و خرده آیین‌ها و مراسم فولکلوریک به عنوان یک بستر مناسب نمایشی یاد کرد و گفت: این بستر در تولید آثار نمایشی به دست فراموشی سپرده‌شده درحالی‌که مأمن و خاستگاه اصلی پیدایش نمایش‌ها و بعدها تئاتر به شکل امروزی‌اش همین آیین‌ها بوده است.

وی در خاتمه یادآور شد: استان گلستان و تنوع فرهنگی و قومی آن می‌تواند بستر مناسبی جهت تولید آثار اصیل نمایشی باشد به شرطی که به سرچشمه‌های اصلی و ابدی و سازنده‌ی پیشینیان و نیاکان خویش نظری خریدارانه بی اندازیم.

 

گفتنی است آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی عصر ٢٧شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران