در حال بارگذاری ...
افشین خورشید باختری:

تئاتر شهرستان قلب تئاتر کشور است

داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان درباره جایگاه تئاتر شهرستان در سطح کشور گفت: تقسیم‌بندی تئاتر کشور به تئاتر شهرستان و تهران بیشتر برآمده از دورانی است که زمینه و امکانات و فرآیند اجرا در پایتخت بیش از بقیه‌ی استان‌ها فراهم بوده است.

به گزارش تئاتر گلستان، افشین خورشید باختری داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان درباره جایگاه تئاتر شهرستان در سطح کشور گفت: تقسیم‌بندی تئاتر کشور به تئاتر شهرستان و تهران بیشتر برآمده از دورانی است که زمینه و امکانات و فرآیند اجرا در پایتخت بیش از بقیه‌ی استان‌ها فراهم بوده است، وی افزود: به این موارد باید کم تعداد بودن متخصصین و برنامه‌ریزان و فضای ذهنی و باورهای عرفی را نیز اضافه کرد.

این مدرس تئاتر با بیان این نکته که متمرکز بودن هنر در هنر دولتی و روند اداری نیز در این روند بی‌تأثیر نبوده است، افزود: با تمام این احوال اکنون تئاتر شهرستان قلب تئاتر کشور است.

وی در خاتمه یادآور شد: حضور و بر خواستن نوگراترین و پویاترین کارگردانان و هنرمندان از چهارسوی کشور و حرکت دادن تئاتر به سمت جلو در شهرستان‌ها مشاهده می‌شود هرچند که به امکانات، نگرش و توجه بیشتری نیاز است.

 

گفتنی است آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی عصر ٢٧شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران