در حال بارگذاری ...

کارگاه آموزشی "فرایند شکل‌گیری اجرا" برگزار شد

کارگاه آموزشی "فرایند شکل‌گیری اجرا" با حضور دواران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر گلستان، کارگاه آموزشی "فرایند شکل‌گیری اجرا" با حضور دواران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان به‌عنوان مدرس برگزار شد. افشین خورشید باختری دراین کارگاه با بیان این نکته که تئاتر فقط اجرا نیست، افزود: تحقیق، پژوهش و تحلیل اساس و بنیان هنر نمایش است.

این مدرس تئاتر ادامه داد: تئاتر از دل گفتگو و این گفتگو از دل اجتماع بیرون می‌آید.

این پژوهشگر و منتقد تئاتر با اعلام این مطلب که آخرین مرحله اجرا است، افزود: نکته و قدم اول دانستن  یک ضرورت است؛ اینکه ما می‌خواهیم تئاتر را برای "چه کسی"، "چرا" و "چگونه" ارائه دهیم.

امین عظیمی که داوری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان را بر عهده داشت در این کارگاه پیرامون موضوع "تئاتر مستند" مباحثی را مطرح کرد.

وی از خاستگاه تئاتر مستند و نمونه‌هایی موفق آثار درام نویسان جهان در این کارگاه یادکرد و گفت: "تئاتر مستند" از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مدرس تئاتر ادامه داد: اینکه اطلاعات را بر اساس الگوی دراماتیک برای مخاطب مهیا کنیم بسیار مهم و نیازمند یک دراماتورژی خوب است.

مهدی طهماسبی هم در این کارگاه درباره ریشه نمایش ایرانی و اینکه خاستگاه آن‌ در روایت، قصه و آئین‌هاست، صحبت کرد.

 

گفتنی است کارگاه آموزشی "فرایند شکل‌گیری اجرا" ساعاتی پیش از برگزاری اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان گلستان با حضور هنرمندان تئاتر برگزار شد.




نظرات کاربران