در حال بارگذاری ...

همه اتفاقات تئاتری استان باید از دل انجمن بگذرد

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نقش و جایگاه انجمن هنری‌های نمایشی استان اشاره کرد.

به گزارش تئاتر گلستان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نقش و جایگاه انجمن هنری‌های نمایشی استان اشاره کرد و گفت: همه اتفاقات تئاتری استان باید از دل انجمن‌های آن بگذرد. رمضان یازرلو در نشست صمیمی و تخصصی هنرمندان پیشکسوت تئاتر گلستان با تأکید بر این نکته که برای تئاتر استان باید سیاست‌گذاری کنیم، افزود: این سیاست‌گذاری باید مدون و شفاف و دارای اهداف کوتاه‌ مدت، میان‌مدت و بلندمدت شود.

وی با تأکید بر این نکته که سیاست‌گذاری آموزش در شهرستان‌ها از دیگر اهداف اداره کل است، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل نبود سیاست‌گذاری، بسیاری از شهرستان ها اثری را در جشنواره تئاتر استان نداشتند.

یازرلو با اعلام این مطلب که برگزاری جشنواره‌ها فی‌نفسه هدف نیست، اظهار کرد: تولیدات باکیفیت تئاتر در جشنواره‌ها دارای اهمیت است؛ تا روندی که خواست مرکز هنرهای نمایشی است تقویت شود.

وی در خاتمه با بیان این نکته که آسیب‌هایی به حوزه تئاتر وارد است، افزود: دوری از دانش و فنون تئاتر، دوری جوانان از اساتید، دوری پیشکسوتان از هنرمندان جوان و عدم سیاست‌گذاری درست اداره کل فرهنگ و ارشاد و انجمن نمایش استان و مرکز هنرهای نمایشی کشور ازجمله آسیب‌هایی است که روند تئاتر استان را تحت تأثیر قرار داده است.




نظرات کاربران