در حال بارگذاری ...

روند برگزاری جشنواره تئاتر در گلستان باید تغییر کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر گلستان گفت: روند برگزاری جشنواره تئاتر در استان باید تغییر کند.

 به گزارش تئاتر گلستان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تأکید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر تغییر روند برگزاری جشنواره تئاتر بوده و از ۱۰ روز دیگر نیز فراخوان شرکت در جشنواره تئاتر سال آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: علت اعلام فراخوان برگزاری جشنواره سال آینده در این فاصله زمانی این دلیل است که گروه‌های هنری فرصت کافی برای برگزاری چنین جشنواره را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر آموزش مبتنی بر تولید در آموزشگاه‌ها، اظهار کرد: قرار بر این است که در راستای مدیریت مالی، سرمایه‌گذاری در تولید را رقم بزنیم و بخش خصوصی را به سمت تولید آثار نمایشی هدایت کنیم.

حجت‌الاسلام فضیلت بابیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر معایب و محاسنی دارد، افزود: اگر این جشنواره برگزار نشود محاسن آن را از دست می‌دهیم و اگر آن را برگزار می‌کنیم باید تلاش کنیم با کمترین معایب باشد.

وی بزرگترین عیب جشنواره را جشنواره زدگی عنوان کرد و گفت: نباید در جشنواره‌ها از کیفیت فاصله بگیریم و به سمت کمیت حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه یادآور شد: جشنواره‌ها باید به‌سوی تولید آثار قدم بردارند و هزینه‌های جشنواره در این راه صرف شود.

گفتنی است در خاتمه این مراسم از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی تجلیل شد.




نظرات کاربران