در حال بارگذاری ...
توسط بسیج هنرمندان و گروه تئاتر نقاب؛

تعزیه «عابس و شوذب» به صورت آنلاین اجرا شد

تعزیه «عابس و شوذب» به طراحی و کارگردانی عباس محمدی کاری از بسیج هنرمندان و گروه تئاتر نقاب به صورت آنلاین به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، تعزیه  «عابس و شوذب» به تهیه و تنظیم محمدرضا محمدی و طراحی و کارگردانی عباس محمدی تولید شده در بسیج هنرمندان و گروه تئاتر نقاب در روز سه شنبه 26 مردادماه 1400 در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوای گرگان بدون حضور تماشاچی به اجرا در آمد و توسط صفحات مجازی و به صورت آنلاین در معرض دید عموم قرار گرفت.

در خلاصه متن آمده است: در روز عاشورا عابس ابن شبیب شاکری به همراه غلام و یار دیرینش شوذب برای گرفتن اذن به محضر امام حسین شرفیاب میشوند و امام به آنان اذن میدان میدهد و آن دو بزرگوار پس از وداع با امام راهی میدان شده و بعد از رجز خوانی و دلاوری بسیار و به درک واصل کردن افراد زیادی از سپاه کفر در رکاب حضرت اباعبدالله به شهادت رسیده و عاقبت به خیر می‌شوند.

در این تعزیه مجید علایی، محمد علیشاهی، حسین اسلام پرست، محمدرضا محمدی، حسن رجب پور، مظاهر حسام، احسان هراتی، محمد هزار جریبی، یوسف کروژده، امیرعباس تیرگر، مهدی بوستانی، احمد وطن خواه به عنوان بازیگر نفش آفرینی کردند.

دیگر عوامل تعزیه  «عابس و شوذب» عبارتند از: نوازندگان: سیدعلی رئیسی، میلاد وطن خواه، عکاس و فیلمبردار: مهران رجب نژادی، مهیار رجب نژادی

تعزیه  «عابس و شوذب» در روز سه شنبه 26 مردادماه 1400 به صورت آنلاین به اجرا در آمد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران