در حال بارگذاری ...
به کارگردان مبینا کلبادی

«میم» در بندرگز اجرا شد

نمایش خیابانی  «میم» به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی مبینا کلبادی تولید شده در گروه تئاتر محراب در بندرگز اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نمایش خیابانی  «میم» به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی مبینا کلبادی تولید شده در گروه تئاتر محراب در قالب چهارمین رپرتوار نمایش های خیابانی حوزه هنری گلستان در بندرگز اجرا شد. این اثر با حمایت واحد نمایش حوزه هنری گلستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز در روزهای 6 و 7 مهرماه 1400 ساعت 11:30 در پارک جنت شهرستان بندرگز اجرا شد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: دختری به همراه دوستان نوازنده اش هرسال به مناسبت فوت مادرش درخیابان مراسمی را برای یادبودش برگزارمیکنند تااینکه دختردرجمعیتی که اطرافش تجمع کرده اند شخصی رامیبیند که شبیه مادرش است وشروع به روایت فوت مادرش میکند.

مبینا کلبادی کارگردان نمایش  «میم» در مورد این اثر توضیح داد: وقتی نمایشنامه  «میم» را خواندم بیشتر و بهتر معنای زیبای مادر بودن را احساس کردم. این نمایش به ما یادآور میشود که مادران در طول تاریخ بشر چه انسان هایی والامقام ، فداکار و باگذشتی بودند، هستند و خواهند بود... چطور میشود لحظه ای را تجسم کرد و حس کرد که مادری برای نجات فرزندش دل به تیر و آتش وخون می‌زند تا کسی نتواند به حریم زندگیش رخنه کند. امیدوارم با اجرای نمایش  «میم» توانسته باشم دین خود را نسبت به فداکاری مادران سرزمینم ذره ای ادا کرده باشم. این نمایش را تقدیم میکنم به دختر زیبایم نفس، که معنای زیبای مادرشدن رابه من بخشید واین فرصت را به من هدیه کرد که دنیا را زیباتر ببینم.

فاطمه منوچهری در این اثر نمایشی به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده است.

دیگر عوامل نمایش  «میم» عبارتند از طرح پوستر و بروشور: نفیسه ولی زاده.

نمایش خیابانی  «میم» در روزهای 6 و 7 مهرماه 1400 ساعت 11:30 در پارک جنت شهرستان بندرگز اجرا شد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران