در حال بارگذاری ...
به منظور تقدیر از هنرمندان فعال در بخش نمایش های مذهبی و تعزیه

نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» در گرگان برگزار شد

نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» به دبیری عباس محمدی به منظور تشویق و تقدیر از هنرمندان فعال در بخش نمایش های مذهبی و تعزیه در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، عصر پنجشنبه 22 مهر 1400 به همت بسیج هنرمندان گرگان و با همکاری گروه مهدیه تهران و گروه تئاتر نقاب، نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» به دبیری عباس محمدی به منظور تشویق و تقدیر از هنرمندان فعال در بخش نمایش های مذهبی و تعزیه در گرگان برگزار شد.

عباس محمدی،سرپرست و کارگردان گروه تعزیه نینوا،کارگردان و عضو هسته مرکزی گروه تئاتر نقاب و مدیر کانون بسیج هنرمندان گرگان به عنوان دبیر این رویداد در این خصوص توضیح داد:همانطور که مستحضر هستید فعالیت‌های هنری خصوصا هنرهایی که به شکل زنده و با حضور مخاطب ارائه می‌شود مانند تئاتر و تعزیه،نزدیک به دوسال به علت محدودیت‌های کرونایی دچار توقف اجباری شده بود که الحمدالله به لطف پروردگار در محرم امسال به همت هنرمندان بسیجی شاهد اجرای نمایش‌های مذهبی و تعزیه توسط این عزیزان بودیم.
بسیج هنرمندان از این اقدام جامعه هنر بسیار خرسند است و به منظور تقدیر و تشویق از این عزیزان که در شرایط سخت و دشوار تلاش کردند و با عشق برای سالار شهیدان اقامه عزا نمودند،تصمیم به برگزاری نخستین همایش دلسوختگان شاه عشق گرفته شد که به حمدالله با حضور پیشکسوتان عرصه نمایش و هنرمندان جوان برگزار شد. در این مراسم هنرمندان بسیجی و فعال این بخش از دست پیشکسوتان هنر استان تقدیرنامه دریافت کردند.امید است در سال‌های آتی شاهد حضور گسترده‌تر هنرمندان برای هر چه باشکوه‌تر برپا شدن نمایش‌ها و تعزیه‌های مذهبی باشیم.

سید علی اکبر حسینی،علی سهرابیان،الله قلی نظری،علیرضا پورمحمد،مظاهر حسام،حسن رجب پور و نورمحمد اسکندری از پیشکسوتان نمایش‌های مذهبی و تعزیه گرگان در این مراسم حضور داشتند. ضمنا در این برنامه یادی از جای خالی احمد مرادی و سید حمزه حسینی از هنرمندان فقید عرصه تعزیه شد.

در این همایش از ۱۱ گروه فعال عرصه نمایش‌های مذهبی و تعزیه سطح گرگان دعوت شد و از برخی هنرمندان خصوصا هنرمندان خردسال تقدیر به عمل آمد.

نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» عصر پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در سرای نقاب شهر گرگان برگزار شد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران