در حال بارگذاری ...
به منظور ادای احترام و تکریم

محمد رعیت به عیادت یحیی دیوانی پیشکسوت هنرهای نمایشی استان گلستان رفت

«محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه به دیدار «یحیی دیوانی» از پیشکسوتان عرصه ی هنرهای نمایشی استان گلستان رفت و از وی عیادت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، «محمد رعیت» و هیات همراه در شامگاه چهارشنبه 29 دی ماه به منظور ادای احترام و تکریم؛ به دیدار «یحیی دیوانی» هنرمند شاخص و پیشکسوت هنرهای نمایشی استان گلستان رفتند.

در این دیدار «محمد رعیت» ضمن آرزوی شفای عاجل و قدردانی از بیش از نیم قرن فعالیت صادقانه‌ی «یحیی دیوانی» پیشکسوت تئاتر،رادیو،تلویزیون و سینمای استان گلستان و کشور؛ از وی به عنوان هنرمندی همواره اخلاق مدار یاد کرد و گفت:استاد ارجمند یحیی دیوانی نمونه‌ای عینی از اخلاق حرفه‌ای در عرصه‌ی هنر است که فعالان فرهنگ و هنر ما به خصوص نسل جوان که پا در میدان فرهنگ و هنر می‌گذراند باید از این هنرمند عزیز الگو بگیرند.

در ادامه «الله قلی نظری» از دیگر پیشکسوتان عرصه‌ی هنرهای نمایشی استان گلستان و عضو هیئت مدیره‌ی انجمن هنرهای نمایشی گلستان نیز که در این دیدار حضور یافته بود؛ ضمن ابراز شعف و خرسندی از بهبودی نسبتی دوست و همکار قدیمی اش «یحیی دیوانی» که سالیان متمادی برای هنرهای نمایشی استان در کنار یکدیگر خدمت کرده‌اند،از «محمد رعیت» مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به پاس اینکه در نخستین اقدامش تکریم و توجه به پیشکسوتی چون «یحیی دیوانی» را در اولویت قرار داد؛ قدردانی کرد.

همچنین «یحیی دیوانی» نیز ضمن قدردانی از حضور جمعی از مسئولان و همکاران و دوستانش در عرصه‌ی هنر؛ به رسم یادگار کتاب خودنوشتش با عنوان «سفره دل» را تقدیم «محمد رعیت» مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کرد و برای وی در مسیر خدمت به عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این دیدار «محمد رعیت» ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای «یحیی دیوانی» پیشکسوت اخلاق مدار و محب خاندان عصمت و طهارت؛ به رسم تکریم گل و هدیه‌ای فرهنگی را تقدیم وی کرد.

یادآوری می‌شود،«یحیی دیوانی» متولد ۳۱ خردادماه ۱۳۲۴ در محله‌ی چهارشنبه‌ای شهرستان گرگان،بازیگر،کارگردان،نویسنده،مجری و گوینده و از پیشکسوتان عرصه تئاتر،تلویزیون،رادیو و سینمای استان گلستان و دبیر بازنشسته آموزش‌ و پرورش است.

وی دارای نشان درجه هنری بوده و تا به امروز جوایز و افتخارات ملی متعددی را کسب و فعالیت‌های مختلفی را در طول بیش از نیم‌قرن تلاش مجدانه خود در کنار اساتید و هنرمندان صاحب‌نام،در کارنامه‌اش دارد.

 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران