در حال بارگذاری ...
پیام محمد رعیت به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرمندان تئاتر چراغ این هنر را روشن نگاه داشت

محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیامی را به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در متن این پیام آمده است:

تقارن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، بهار طبیعت و عید باستانی نوروز را شایسته است به فال نیک بگیریم و در عین‌حال به پیام‌های متعدد و مهمی که در دل این سه رویداد ارزشمند به چشم می‌خورد باید همواره نیک بنگریم و درباره‌اش تعمق کنیم.

بر این باورم که جان‌مایه‌ی بهار طبیعت و نوروز تحول بوده و این تغییر و تحول یکی از بزرگ‌ترین اسرار حرکت تکاملی آدمی است و این تحول یکی از  موارد مهمی به شمار می‌رود که هنر نمایش هم برای هنرمند و هم برای جامعه می‌تواند به ارمغان بیاورد.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی به جامعه‌ی بزرگ فعالان هنرهای نمایشی استان گلستان که باوجود چالش‌های پدید آمده در پی همه‌گیری ویروس منحوس کرونا؛ چراغ این هنر را روشن نگاه داشته و در عرصه‌های گوناگون افتخارآفرینی کردند و نیز ادای احترام به هنرمندان فقیدی که دیگر در میان ما نیستند؛ امیدوارم با تفکر و تعمق به قافله‌ی بهار؛ درس دگرگونی، شکوفایی و طراوت را به‌خصوص نسل جوان فعال بیاموزند و با اتکال به خداوند متعال و انرژی مضاعف، تلاش و تکریم پیشکسوتان و انگیزه‌ی بالا و در میدان عمل واقعی؛ سالی نکو و پرافتخاری را برمدار انقلاب اسلامی و در مسیر تبیین اصالت وجودی آن و منویات رهبر معظم انقلاب برای نمایش استان و در خدمت اندیشه، احساس و معنویت و تعالی مردم شریف استان گلستان و ایران اسلامی رقم بزنند.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران