در حال بارگذاری ...
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با خانواده هنرمندان فقید

با پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر در سال ۱۹۶۱، هر ساله روز ۲۷ مارس به عنوان روز جهانی تئاتر گرامی داشته می‌شود. پیام سالانه این روز هر سال توسط یکی از صاحب نظران و هنرمندان عرصه تئاتر انتخاب می‌شود و به تأثیر و تقابل تئاتر در عرصه بین‌المللی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان،  شامگاه روز شنبه ۶ فروردین ماه و در آستانه ۲۷ مارس مصادف با ۷ فروردین ماه روز جهانی تئاتر محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، الله قلی نظری از اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی گلستان و هیأت همراه به دیدار خانواده هنرمندان پیشکسوت فقید «عطاالله صفر پور» و «محمد هادی نامور راد» رفتند و ضمن یادآوری خدمات و هنر آن هنرمندان به خانواده ی آن ها ادای احترام کردند. 

محمد رعیت در حاشیه این دیدارها،گفت: تقارن روز جهانی تئاتر؛ بهار طبیعت و عید نوروز را باید همواره به فال نیک بگیریم و در عین حال به پیام‌های متعدد و مهمی که در دل این سه رویداد ارزشمند وجود دارند نیک بنگریم و تعمق کنیم.

وی افزود:جان‌مایه‌ی بهار طبیعت و نوروز تحول بوده و این تغییر و تحول یکی از بزرگ‌ترین اسرار حرکت تکاملی آدمی است و این تحول یکی از چیزهایی است که هنر نمایش هم برای هنرمند و هم برای جامعه می‌تواند به ارمغان بیاورد.

رعیت ضمن ادای احترام به هنرمندان فقید عطاالله صفرپور از پیشکسوتان عرصه نمایش‌های آیینی و آخرین بازمانده‌ی نسل قدیم سیاه بازی ایران زمین و محمد هادی نامور راد پیشکسوت شناخته شده و فعال تئاتر و تلویزیون استان گلستان و خالق آثار ماندگاری چون صالح آسیابان،دشت سنگ،گازور و تقدیم هدیه‌ای فرهنگی به خانواده‌ی آن هنرمندان سفر کرده،ادامه داد:امیدوارم هنرمندان عرصه‌ی هنرهای نمایشی استان گلستان به خصوص نسل جوان با تفکر و تعمق به قافله‌ی بهار؛ درس دگرگونی،شکوفایی و طراوت را بیاموزند و با اتکال به خداوند و انرژی مضاعف،تلاش و احترام به پیشکسوتان و انگیزه‌ای بالا؛ سالی نکو و پرافتخاری را برای نمایش استان و جامعه رقم بزنند.

گفتنی است،هفتم فروردین مطابق با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر،از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسیده و هر ساله برنامه‌هایی به پاسداشت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران