در حال بارگذاری ...
با حضور معاونت هنری و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی

اولین نشست هم‌اندیشی برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر گلستان برگزار شد

در اولین نشست هم‌اندیشی سی و سومین جشنواره تئاتر گلستان آیین نامه ارسالی از سوی مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، صبح روز دوشنبه 16 خردادماه 1401 اولین نشست هم اندیشی با محوریت برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان، در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور رضا یازرلو معاونت هنری، رضا نازویی کارشناس تئاتر، سید مهدی صمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان و دیگر اعضای هیئت مدیره انجمن برگزار شد.

در این نشست شیوه نامه‌ی ارسالی از سوی مرکز مورد بررسی قرار گرفت و مهمترین تغییر در شیوه نامه جدید اعضای شورای سیاست گذاری این رویداد میباشد. در سالهای گذشته شورای سیاست گذاری با ترکیبی از نمایندگان انجمن نمایش،اداره فرهنگ و ارشاد و هنرمندان تشکیل میگردید که امسال برابر با شیوه نامه از مسئولین عالی رتبه استانی همچون معاون سیاسی امنیتی استاندار،شهردار،فرماندار و... در کنار مدیر کل و رئیس انجمن برای تشکیل این شورا دعوت شده است.

البته در کنار شورای سیاست گذاری،شورای دیگری با عنوان شورای اجرایی متشکل از همان ترکیب انجمن،اداره و هنرمندان تشکیل و جهت برپایی جشنواره به شکل اجرایی اقدام خواهند کرد.
به این ترتیب در مرحله نخست باید شورای سیاست گذاری تشکیل و سیاست‌های کلی ترسیم گردد و سپس شورای اجرایی در صدد اجرای آن برآید.

دیگر موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت توجه به آسیب‌های دوره‌های پیشین این رویداد بوده است که مقرر گردید با برگزاری نشست‌های آسیب شناسی از آسیبهای احتمالی جلوگیری گردد. همچنین انجمن هنرهای نمایشی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کرد تا از همین روزها جهت تقویت کمی و کیفی تولیدات با حمایتهای ممکن از قبیل تخصیص محل تمرین و اجرای مناسب و همچنین حمایتهای مادی و معنوی دیگر اقدام نماید.

در پایان اعلام شد به زودی با تشکیل شورای سیاست گذاری و انتخاب دبیر جشنواره،فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان منتشر و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران