در حال بارگذاری ...
رحمان هزارجریبی در گفت و گو با ایران تئاتر

در شرایط کنونی از بحران نبود تماشاگر کمی فاصله گرفته ایم

گفت وگو با رحمان هزارجریبی معاون و مسئول فعالیتهای نمایشی تالار فخرالدین اسعد گرگانی

رحمان هزارجریبی قبل از این در پست کارشناس هنرهای نمایشی استان حضور داشته و سالیان درازی است که با هنرمندان عرصه نمایش ارتباطی تنگاتنگ دارند.ایشان به عنوان عکاس تئاتر به صورت حرفه ای نیز فعالیت داشته است،اما بیشترین نزدیکی او با تئاتر،تجربه چند نمایش به عنوان بازیگر بوده است.رحمان هزارجریبی چند سالیست به عنوان معاون و مسئول فعالیتهای نمایشی تالار فخرالدین اسعد گرگانی فعالیت میکند.به سراغش رفتیم تا در خصوص وضعیت کنونی تئاتر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت و گویی داشته باشیم.

 

بی شک تالار فخرالدین اسعد گرگانی یکی از استانداردترین و مجهزترین سالنهای نمایش کشور است.در خصوص اجراهای تئاتر در چه وضعیتی هستید؟

 ضمن تشکر از توجه شما به مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی با افتخار اعلام می کنم که اجراهای تئاتر از نظر کمی و کیفی در این مجموعه نسبت به سالهای گذشته روبه رشد بوده و از بحران نبود تماشاچی کمی فاصله گرفته ایم.اما تداوم این رشد نیاز به همدلی بیشتر هنرمندان تئاتر دارد و آرزو میکنم هرچه زودتر روزی فرا برسد که هنرمندان تئاتر در کنار هم و حامی هم باشند.

از ابتدای سال 97 تاکنون بدون احتساب نمایش‌هایی که در جشنواره تئاتر استانی به اجرا درآمده اند، 20 نمایش به اجرای عمومی درآمده که 11 نمایش در سالن اصلی و 9 نمایش در تالار نگاه مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفته است و 5 نمایش نیز پروانه نمایش و زمان اجرای خود را دریافت کرده اند و تا پایان سال به روی صحنه خواهند رفت.این آمار از نظر کمی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.جای خوشحالی دارد که اغلب  اجراها با استقبال مخاطبین فهیم روبه رو شده است که امیدواریم با توجه و حایت بیشتر مسئولین و تلاش مضاعف هنرمندان به شرایط مطلوب تری دست یابیم.

 

 با توجه به اینکه اغلب گروه های نمایشی متقاضی تمرین در این مجموعه هستند برای تخصیص محل تمرین به گروه ها دچار محدودیت نمی شوید؟

 این مجموعه در حال حاضر یک سالن اصلی و یک سالن باکس برای اجراها و سه پلاتو جهت تمرین دارد.در حال حاضر 14 نمایش در پلاتوهای تمرینی این مجموعه در حال تمرین و آماده سازی نمایش هستند و به علت تقاضای زیاد برخی از تمرین ها به مجتمع فرهنگی بهارستان فرستاده می‌شوند.

_ با حمایت های جناب آقای قربانی ریاست محترم تالار که همیشه حامی هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر هستند سعی داریم انبار لباس و دکور را که در مجموعه راه اندازی کرده ایم به کیفیت مطلوب برسانیم.هنرمندان نمایش نیاز به حمایت دارند و امیدوارم با حضور مدیر کل هنردوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان سرکار خانم دکتر کشمیری اتفاقات خوبی رخ بدهد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران