در حال بارگذاری ...

یاداشت کارگردان نمایش «حمام آغاباجی السلطنه» ویژه بانوان

یادداشت کارگردان به بهانه تولید نمایش «حمام آغا باجی السلطنه» نوشته روح الله نوری و کارگردانی زهرا یوسفی،نمایشی که ویژه بانوان به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش تئاتر گلستان،نمایش «حمام آغاباجی السلطنه» به نویسندگی روح الله نوری و کارگردانی زهرا یوسفی کاری از گروه تئاتر نقاب از 4 تا 9 اردیبهشت در دو نوبت ساعت 18:00 و 20:00 در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی ویژه بانوان به روی صحنه خواهد رفت.به این بهانه توجه شما را به یادداشت کارگردان این اثر هنری جلب میکنم.

زهرا یوسفی: با علم بر اینکه هنر مختص تمام عموم و اقشار جامعه است و تفکر تفکیک جنسیتی نباید سایه گستر فضای هنر و فرهنگ باشد، آنهم با توجه به شعار تئاتر برای همه،اما هر از گاهی فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه می طلبد که همانند یک شک این تفکر اجرایی گردد تا کانون توجهات به سمت آن قشر معطوف گردد.

نمایش «حمام آغاباجی السلطنه»نوعی فراخوان عمومی برای بانوان و نشستی خانومانه برای دعوت به مشارکت بیشتر برای دیده شدن و مورد توجه بیشتر قرارگرفتن و کمک به باورپذیری نقش بانوان در اجتماع است.بانوانی که بعضا از آنها به عنوان دستمایه و شعار برای رسیدن به دستاوردهای مردانه استفاده میشود.

بانوانی که در بیشتر موارد خودشان را به خاطر مسایل شخصی یا اجتماعی دست کم میگیرند یا دست کم گرفته میشوند.

به بانوانی که ظلم شده و حقشان ضایع شده و در گوشه ای انزوا کرده اند،این نمایش پیشنهادیست برای بانوان زخم خورده که به خودشان بیایند و مراقب مکر مردانه باشند.مراقب حسادت های زنانه باشند.از خودشان مراقبت کنند.بیان این موارد در فضایی کاملا زنانه،بیشترین تاثیر را میتواند داشته باشد.




نظرات کاربران