در حال بارگذاری ...
...

گردهمایی هنرمندان هنرهای نمایشی به مناسبت هفته بزرگداشت تئاتر

گردهمایی هنرمندان هنرهای نمایشی استان گلستان به مناسبت هفته بزرگداشت تئاتر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش تئاتر گلستان، به مناسبت هفته بزرگداشت تئاتر گردهمایی هنرمندان نمایشی استان گلستان  به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز سه شنبه 19 اردیبهشت 1398 از ساعت 8:00 تا 13:00 در مجتمع آموزشی رفاهی اداره آب گرگان با حضور مدیر کل و معاونین اداره برگزار شد.

هنرمندان نمایشی که در این گردهمایی دعوت شده بودند ابتدا از ساعت 8:00 به 4 کارگروه با عناوین 1-کارگروه تولید و کیفی سازی 2- کارگروه آموزش 3- کارگروه اقتصاد هنر 4- کارگروه تئاتر شهرستانها، تقسیم شده و با موضوع مشخص تا ساعت 12:00 به بحث و گفتگو پرداختند.از ساعت 12:00 هر 4 کارگروه و مدیرکل و معاونین در یک جلسه  مشترک حضور یافتند و ماحصل هر کارگروه توسط یک نماینده از آنها بیان شد و در نهایت با صحبتهای عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان جلسه پایان یافت و ساعت 14:30 با صرف ناهار به این گردهمایی پایان دادند.

حسن حسینی نژاد به نمایندگی از کارگروه آموزش به 15 مورد اساسی و مهم اشاره کرد و خواستار پیگیری جدی آنها از سوی اداره کل و هنرمندان شد.رسول اونق از کارگروه تئاتر شهرستانها نیز 5 مورد که از نظر کارگروه اهمیت بالایی داشتند اشاره کرد.کارگروه اقتصاد هنر و کارگروه تولید و کیفی سازی با هم و در یک جلسه به مشورت نشستند و محمدرضا صمیمی به نمایندگی از این دو کارگروه اعلام کردند که برای رسیدن به نتایج اثربخش نیاز به جلسات و تحقیق بیشتری است و در جلسه امروز تنها به شنیدن بخشی مشکلات گذشت و مهمترین پیشنهادشان برای حل بسیاری از مسایل تولید ،کیفی سازی و اقتصاد هنر ایجاد ارتباط بین انجمن نمایش و شورای نظارت و بازبینی آثار جهت تسهیل و حمایت از تولیدات حرفه ای و با ارزش دانستند.

در ادامه کشیری معاون مالی ،اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از شنیدن سخنان هنرمندان و راهکارهای آنان ابراز خرسندی کرد و خواستار تداوم این جلسات شد.ایشان گفتند شما به راهکار برسید و به ما مسیر بدهید و ما آن را اجرا خواهیم کرد و برای این که  نتیجه حاصل شود نمایندگانی را برای پیگیری کارها انتخاب کنید تا در کنار ما حضور داشته و از اقدامات ما مطلع باشند.

در پایان دکتر عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فلسفه اصلی این گردهمایی را نشست دوستانه و صمیی اعلام نمودند با این امید که از این گفتگوهای دوستانه و صمیمی مطالبی خارج شود که برای ترسیم اینده روشنتر به کار بیایند.ایشان فرمودند هنرمندان نمایش نباید اداره را در مقابل خود بدانند و مطمئن باشند من و اداره کل با هنرمندان خواسته های مشترکی داریم که همیشه با تمام توان برای محقق شدن آنها در حال تلاش مداوم هستیم. ایشان از برگزاری این نشست ها ابراز خرسندی کردند و خواهان شدند تا رسیدن به خواسته های مشترک در کنار هم ایستاده و پیگیر باشند.

این گردهمایی که در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 در مجتمع رفاهی آموزشی اداره آب گرگان از ساعت 8:00  آغاز شده بود در ساعت 15:00 با صرف ناهار پایان یافت.