در حال بارگذاری ...

ورک شاپ حرکت توسط کورئوگرافر ایسلندی در گرگان

ورک شاپ حرکت با هدایت بارا زیگفوس دوتیر ،کارگردان،طراح و کورئوگرافر ایسلندی در گرگان برگزار شد.

به گزارش تئاتر گلستان، ورک شاپ حرکت با هدایت بارا زیگفوس دوتیر ،کارگردان،طراح و کورئوگرافر ایسلندی با همکاری گروه تئاتر گپ به سرپرستی عبدالرضا شیبانی و انجمن هنرهای نمایشی استان و اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

بارا زیگفوس دوتیر،کارگردان،طراح و کورئوگرافر ایسلندی است و ساکن بروکسل است که مشغول فعالیت حرفه ای در سطح بین المللی است.او به عنوان یک طراح حرکت طی پژوهش های شخصی و تحقیقات مستمر خودش به تدریس میپردازد و در طی ورک شاپ هایی که برگزار می کند در تلاش است بخشی از دنیای هنری خودش را از طریق حرکت به دیگران منتقل کند.

بارا از روش های بدیعی برای تمرین بدن استفاده می کند با ایجاد قدرت،ایجاد انعطاف پذیری و البته هماهنگی .همچنین چیزی که خیلی جالب است این نکته است که او از طریق تمرکز و جستجو در حرکات شخصی به بداهه پردازی در حرکت دست پیدا می کند و بعد از طریق همان نتیجه،پرفورمنس های آینده اش را پایه سازی کرده و گسترش می دهد.

او عمیقا می خواهد که تمام هنرجوها با الهام گرفتن از او بتوانند پتانسیل های درونی خودشان را برای حرکت بشناسند و نه تنها به عنوان یک پرفورمر،بلکه همچون یک خالق و یک آفریننده عمل کنند و با تمرکز به فعالیتهای فردی هر شخص در کلاس،پویایی و فعالیتهای گروهی هم در نظر گرفته می شود.

این ورک شاپ در روز سه شنبه 25 تیرماه 1398 از ساعت 11 الی 13 و 15 الی 17 در تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان با حضور 20 هنرجو اجرا شد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران