در حال بارگذاری ...

راهیابی نمایش «گلدی می خواند» به مرحله نهایی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

نمایش «گلدی میخواند» نوشته و کار سید علی فخر حسینی از شهرستان گنبد کاووس به مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافت.

به گزارش تئاتر گلستان، هیات انتخاب این دوره از جشنواره متشکل از محمودرضا رحیمی، رحمان هوشیاری، امیر راد،محمدعلی صادق حسنی و یاسر خاسب، از میان 202 نمایش داخلی و صد اثر خارجی که متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند، 28 اثر داخلی را برای شرکت در این رویداد انتخاب کردند.

بر همین اساس، 13 نمایش در بخش آزاد، 5 نمایش در بخش آیینی و سنتی، 3 نمایش در بخش دگرگونه اجرایی، 3 نمایش در بخش بین الملل (نمایش های داخلی) و 4 نمایش در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی این دوره جشنواره راه یافتند.

در همین راستا، نمایش «گلدی می خواند» به نویسندگی و کارگردانی سید علی فخرحسینی از گنبد کاووس در بخش آزاد مورد پذیرش قرار گرفت.

اسفندیار قرنجیک، قربان روان، رسول غدیرزاده، توفیق قرنجیک، علی خانلری، سید علی فخرحسینی، مریم ایگدری، فاطمه جرجانی و بهار قاضی راد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «گلدی میخواند» قصه یک نوازنده دوتار ترکمن است که عهد کرده دیگر در مسابقاتی که خان آبادی برگزار می کند،شرکت نکند و روز مسابقه مردم منتظر آمدن گلدی هستند ولی او نمی آید...از سوی دیگر پسر خان که دلداده دختر گلدی است دنبال راهی برای جلب توجه معشوقه اش است و تصمیم میگیرد با دوتار گلدی در مسابقه شرکت کند که این تصمیم برای خان بسیار غیرمنتظره است و...کشمکشها در این آبادی ادامه دارد تا اینکه گلدی مجبور میشود عهد خود را شکسته و دوباره در مسابقه شرکت کند و برای مردم آبادی دوتار نوازی کند و آواز بخواند...

سید علی فخرحسینی کارگردان نمایش «گلدی میخواند» ابراز امیدواری کرده و گفته: تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت تا نماینده شایسته ای برای گنبد و گلستان در این رویداد بین المللی باشیم.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری فاتح بادپروا از 1 تا 5 شهریورماه 1398 برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران