در حال بارگذاری ...
سید مهدی صمدی در گفتگو با تئاتر گلستان :

«نقل سرخ» نگاه متفاوتی است به واقعه عاشورا

گفتگوی اختصاصی تئاترگلستان با سید مهدی صمدی کارگردان نمایش «نقل سرخ»

سید مهدی صمدی متولد 1360 است و کار تئاتر را از سال 77 با حضور در کارگاه بازیگری زیر نظر رامتین خداپناهی در گرگان آغاز کرده است. صمدی در بیش از 50 اثر نمایشی با عناوین بازیگر، نویسنده، کارگردان، دستیار و مشاور کارگردان حضور داشته است. او تجربه حضور در جشنواره های مختلف بین المللی، سراسری و استانی را داشته و جوایزی نیز در این رویدادها کسب کرده. بازیگر اول جشنواره منطقه 3 کشور، بازیگر دوم جشنواره منطقه 4 کشور، بازیگر سوم جشنواره سراسری ضامن آهو، بازیگر اول جشنواره تئاتر استانی، بازیگر اول جشنواره تئاتر خیابانی استان، بازیگر اول جشنواره اتود های نمایشی استان، بازیگر اول جشنواره تئاتر امیدهای جوان استان، بازیگر دوم جشنواره تئاتر بسیج استان و...
سید مهدی صمدی این بار با کارگردانی نمایش  «نقل سرخ» نوشته آرش عباسی توانسته به مرحله نهایی سی امین جشنواره تئاتر استان گلستان راه پیدا کند و به همین بهانه گفتگویی با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.
_ علت انتخاب این نمایش چه بود؟
با توجه به علاقه شخصی به آثار تک پرسوناژ و همینطور نگاه متفاوتی که این اثر به واقعه عاشورا داشت مدتها بود که به اجرای این اثر فکر میکردم که امسال به مناسبت ماه محرم و با حمایت های واحد نمایش حوزه هنری استان تصمیم به تولید آن گرفتم،که البته در مسیر تولید تصمیم گرفتم که کاراکترهای دیگری به شکل فرم و بعضا با مونولوگ هایی در ابتدای نمایش به اثر اضافه کنم که از قالب تک پرسوناژ در آمد.
_اجرای عمومی چطور بود؟ راضی بودید؟
با توجه به اینکه از بازیگرانی در این کار استفاده کردم که همه آنها از هنرجویان آموزشگاه بودند و اکثرا بار اولشان بود که صحنه را تجربه می‌کردند به هدف اصلی خود که مواجه شدن تیم با اجرا و مخاطب بود رسیدیم اما به لحاظ رضایت از استقبال متاسفانه باید بگویم نه راضی کننده نبود و این وضعیت تقریبا گریبانگیر همه آثاری که به اجرای عمومی در می آیند می‌شود.
_سطح کیفی جشنواره را چطور پیش بینی میکنید؟
این را اگر در قیاس با سالهای دور بگویم خب متاسفانه کیفیت آثار به جز کارهای اندکی که بعضا میدرخشند اغلب در سطح پایین‌ قرار دارند اما در مقایسه با چند سال گذشته احساس میکنم رو به رشد بوده و به خلاقیت و تلاش نسل جدید تئاتر استان امیدوارم.
_وضعیت تئاتر استان چطور است؟
این بحث که گمان می‌کنم بسیار جدیست و نیاز به گفتگوی زیادی دارد اما اگر خلاصه بخواهم بگویم اوضاع خوب نیست و مشکلات فراوانی برای هنرمندان نمایش این استان وجود دارد که البته کم و کاستی ها از یک سو نیست و هم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، هم انجمن هنرهای نمایشی استان و هم هنرمندان استان همگی در این مشکلات و معایب سهیم هستند که فقط یک روحیه انقلابی در همه بخش ها نیاز دارد تا اوضاع به وضع مطلوب نزدیک شود.
_حرف آخر
آرزوی موفقیت برای همه هنرمندان نمایش استان دارم و در رویای خودم روزهایی را می‌پرورانم که دوستی ها جای حسادت ها را گرفته و در کنار هم به ابعاد علمی و تجربی نمایش می‌پردازیم و اولویت همه مان رسالتی است که هنر بر دوشمان نهاده.
 




مطالب مرتبط

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران