در حال بارگذاری ...
توسط گروه جوان کارگاه بازیگری آوانگارد

«پزشک نازنین» در گرگان تولید می‌شود

نمایش «پزشک نازنین» نوشته نیل سایمون به کارگردانی پویان سهرابی توسط گروه جوان کارگاه بازیگری آوانگارد زیرمجموعه گروه تئاتر ترجه در گرگان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «پزشک نازنین» نوشته نیل سایمون به کارگردانی پویان سهرابی توسط گروه جوان کارگاه بازیگری آوانگارد زیرمجموعه گروه تئاتر ترجه در گرگان تولید می‌شود.

به گفته سهرابی سرپرست کارگاه بازیگری آوانگارد کار با هنرجویان این دوره از ابتدای سال و با بازگشایی سالن های تمرین با گذراندن یک دوره مقدماتی آغاز شد و به تازگی در قالب دوره دوم کارگاه با عنوان  «متن تا اجرا» تمرینات  «پزشک نازنین» با هدایت پویان سهرابی آغاز شده است. سهرابی تاکید کرد که این اثر با حضور هنرجویان جوان و نوجوانی تولید خواهد شد که اکثر آنها اولین تجربه نمایشی خود را می‌گذرانند.
ایشان در خصوص علت انتخاب این نمایشنامه گفتند این متن توسط اتاق فکر کارگاه و با هماهنگی گروه تئاتر ترجه انتخاب شد و علت انتخاب این اثر را پتانسیل موجود در لایه های نمایشنامه مذکور برای تولید یک اثر کمدی نام برد که طنازانه به مشکلات و آسیب های اجتماعی و ارزش های اخلاقی پرداخته است.
سهرابی علت انتخاب ژانر کمدی را اینطور اعلام کرد که مدت مدیدی است اثری تولید و اجرا نشده است و جامعه هم به دلایل مختلفی همچون حضور بی‌رحمانه کرونا و محدودیت‌های آن دچار افسردگی و غم و اندوه شده است، از این رو تصمیم به تولید یک اثر کمدی گرفته ایم تا شاید بتوانیم حتی برای لحظه ای کوتاه، خنده را به لبان مردم نازنینمان بیاوریم و برای رسیدن به این هدف تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت. هر چند که هنوز محدودیت‌ها به طور کامل برداشته نشده است و مجبوریم جهت جلوگیری از تجمع تمرینات را در دسته های ده نفره انجام دهیم و این امر بسیار شرایط را برایمان سخت کرده است و از طرفی هیچ حمایت چشمگیری در این مدت از هنر بی سرپرست تئاتر نشده است و همچنان با توجه به عشق و علاقه ای که داریم دست به تولید و تمرین زده ایم و به حمایت مردم هنردوستمان امید داریم و با همین انگیزه پیش میرویم.
به اعتقاد سهرابی سرپرست کارگاه تئاتر آوانگارد با نکات ساده ای مثل ظرفیت کم تر، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به راحتی میشود اجرا رفت و  این چراغ نیم سوز تئاتر را روشن نگه داشت.
سهرابی در آخر گفت از مردم فهیم و هنردوست انتظار حمایت داریم چرا که معتقد است سالن های تئاتر بسیار کم خطر تر از باشگاه ها، کافه رستورانها و پاساژها و اماکن بسیاریست که این روزها پر از جمعیت شده است.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران