در حال بارگذاری ...
به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان

نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی «سردار دلها» در گلستان اجرا شد

نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی استان گلستان با عنوان  «سردار دلها» با ۱۲ اجرا از ۴ اثر نمایشی از شهرهای گرگان و بندرگز به اجرا در آمد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی  «سردار دلها» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان و با هدف تکریم شخصیت، ایثار و سالها مجاهدت سردار سرافراز سپاه اسلام، مجاهد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و نیز ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری و سیاست‌های فرهنگی کشور در گلستان برگزار شد.

نمایش‌های خیابانی «نذر نفس» به نویسندگی و کارگردانی مهدی عماره از بندرگز، «قهرمان» به نویسندگی مهدیه مهرانی و کارگردانی پویان سهرابی، «سرباز سردار» به نویسندگی صمد رحیمی و کارگردانی فاطمه احمدی و «مانیفست» به نویسندگی و کارگردانی سید مهدی صمدی از گرگان در این رپرتوار به عنوان آثار منتخب هیئت داوران در شهرهای بندرگز و گرگان به اجرا درآمدند.

رضا نازویی کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: فراخوان نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی  «سردار دلها» در دی ماه سال 1399 منتشر گردید و قرار بود در اسفندماه 99 به اجرا در آید اما محدودیت های کرونایی مانع این اتفاق شد. نازویی در این باره افزود : با بهتر شدن شرایط عمومی استان و برداشتن محدودیت ها، این رویداد در هفته اول مهرماه 1400 و همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرهای بندرگز و گرگان آغاز به کار نمود و تا 20 مهر، 12 اجرا از 4 اثر نمایشی در این شهرها به اجرا در آمدند. 




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران