در حال بارگذاری ...
در چهارمین اشکواره حسینی مازندران

«نقل باروت» نماینده استان گلستان درخشید

نمایش خیابانی  «نقل باروت» به نویسندگی بهمن ولیان و کارگردانی سید حسن حسینی نژاد در آیین معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف چهارمین اشکواره حسینی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش تئاتر گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مراسم پایانی چهارمین همایش فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در شامگاه شنبه 17 مهر ماه در سالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل با حضور برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد، داوران و جمعی از مسئولان استان مازندران و شهرستان آمل برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی تجلیل شدند.

چهارمین دوره اشکواره حسینی به همت کانون فرهنگی محبین آل طه آمل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‏آمل برپا شد و طبق اعلام دبیرخانه این رویداد در این دوره  بیش از ۳ هزار هنرمند با ۶ هزار ۷۰۰ اثر در ‏شش بخش فیلم، رسانه، ادبیات، شعر، تئاتر، سرود آثار خود را به این اشکواره ارسال کردند.

همچنین ‏آثاری از هنرمندان ۶ کشور فرانسه، ایتالیا، آفریقا جنوبی، ترکیه و یمن نیز به دبیرخانه این اشکواره ‏ارسال شده بود.

در بخش تئاتر خیابانی، نمایش  «نقل باروت» به نویسندگی بهمن ولیان و کارگردانی سید حسن حسینی نژاد به عنوان نماینده ی استان گلستان در این دوره از اشکواره  حضور داشت و با آثاری از استان های مازندران، گیلان و تهران به رقابت پرداخت.

بهمن ولیان به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی ایفای نقش کرده است. 

در خلاصه داستان نمایش  «نقل باروت» اینطور آمده است: مردی بذله گو در خط مقدم جبهه حضور دارد که به رزمندگان روحیه می‌دهد اما بعد از مدتی متوجه خیانت برادر خود به وطنش شده و از این موضوع رنجیده خاطر می شود.

نمایش  «نقل باروت» به بیان حماسه ها و دلاورمردی های ٨ سال دفاع مقدس تاکید داشته و تلاش دارد به مخاطب این پیام را انتقال دهد که جدا از افسانه های شاهنامه می توان به مطالعه زندگی زرمندگانی پرداخت که برای دفاع از میهمن از جان و مال و آمال های دنیوی خود گذشتند تا ارزش های نظام اسلامی زنده و جاوید بماند.

با اعلام هیات داوران بخش تئاتر خیابانی؛ جایزه نمایشنامه نویسی و بازیگر مرد برگزیده به " بهمن ولیان" اهدا شد. همچنین از "سید حسن حسینی نژاد" به عنوان کارگردان نمایش "نقل باروت" تقدیر بعمل آمد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران