در حال بارگذاری ...
با هدایت محسن حسینی برگزار شد

کارگاه سه روزه بازیگری با محوریت حرکت و حرکت نگاری در گرگان

کارگاه تخصصی  «تئاتری فراسوی کلام» با هدایت محسن حسینی دانش آموخته تئاتر در دانشگاه یوستوس لیبیک آلمان، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، به همت گروه تئاتر باریکو و با حمایت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارگاه تخصصی  «تئاتری فراسوی کلام» با هدایت محسن حسینی دانش آموخته تئاتر، درام و ارتباطات در دانشگاه یوستوس لیبیک گیسن آلمان با تمرکز بر حرکت و حرکت نگاری از 22 تا 25 شهریورماه 1401 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی سالن نگاه با حضور 25 هنرجو برگزار شد.

در این کارگاه تخصصی برای هنر بازیگری در سمت و سوی تئاتری در فراسوی کلام و در راستای حرکت و حرکت نگاری سعی بر این شد که هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه با پارتیتوری از تجربیات، حرکت های مدرن در اواخر قرن بیستم و دو دهه پیشین قرن حاضر در راستای تئاتر پست دراماتیک و با تکنیک های بدیع و کاملا تجربه شده همراه با متدولوژی بداهه نوازی در حرکت آشنا گشته که بالطبع با فرازهایی از نوعی دیگر از خوانش نمایشی همچون: خطابه ی نمایشی همراه بود.
همچنین با دستاوردهایی از هنرمندانی چون: پینا بائوش، مارینا آبراموویچ، ویلیام فرسایت، ای وی وی، ساواراتشی گاوارا، تکنیک بوتو و تئاتر رقص و حرکت به اتفاق آزمایش شد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران