در حال بارگذاری ...
...

با هدایت سید حسین فدایی حسین

کارگاه آموزش نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان در گرگان آغاز به کار کرد

با هدایت سید حسین فدایی حسین

کارگاه آموزش نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان در گرگان آغاز به کار کرد

کارگاه آموزش نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان با حضور سید حسین فدایی حسین از نویسندگان و کارگردانان مطرح کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، اولین جلسه کارگاه آموزش نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و موسسه نمایشی فخر هنر گرگان زمین، یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰ صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. 

به گفته رضا پورتراب زاده رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و مدیرعامل موسسه فخر هنر گرگان زمین، با توجه به همزمانی برگزاری دوره آموزش کارگردانی تئاتر محیطی و خیابانی و حضور فدایی حسین به عنوان استاد در استان، به این ترتیب به پیشنهاد انجمن، کارگاه تئاتر کودک و نوجوان نیز در دستور کار قرار گرفت. 

همچنین پورتراب زاده در خصوص شرکت کنندگان این دوره توضیح داد: سعی کردیم با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر کودک در گلستان، همه ی کارگردان ها، نویسندگان و تولیدکنندگان شاخص حوزه  تئاتر کودک را دعوت کنیم که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت. 

سید مهدی صمدی عضو شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: متاسفانه در این سال‌ها جز چند اثر قابل توجه، شاهد آثاری در حوزه ی کودک و نوجوان هستیم که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

صمدی افزود این آثار عمدتا به دلیل سطحی نگری تولیدکنندگان به این حوزه و عدم توجه به روشهای صحیح جذب مخاطب و همچنین استفاده از روش‌های کلیشه ای و تکراری که هدفی جز به دست آوردن انتفاع مالی ندارد، دچار ضعف محتوایی و حتی فرمی هستند. در همین راستا برگزاری چنین کارگاهی می‌تواند تولیدکنندگان حوزه  کودک را به سمت رشد کیفی آثارشان سوق دهد.

کارگاه آموزش نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۸ مرداد تا ۱ شهریور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار می‌شود.