در حال بارگذاری ...
به کارگردانی محمدرضا صمیمی

نمایش «علامت سوال» در گرگان به روی صحنه رفت

نمایش «علامت سوال» به نویسندگی محمود کیانوش و کارگردانی محمدرضا صمیمی در گرگان به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر گلستان، نمایش «علامت سوال» به نویسندگی محمود کیانوش و کارگردانی محمدرضا صمیمی ، تولید شده در گروه تئاتر مردم پس از اجرای عمومی در شهر کردکوی،این بار از 15 تا 17  مهرماه 1398 ساعت 19:00 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مجموعه تئاترشهر گرگان  به روی صحنه رفت.

نمایشی که مردم برای دیدن آن به تماشاخانه آمده اند،نمایش «منجی و ناجی» است،اما با سکته کردن بازیگر نقش اول،آن هم در موقعی که نمایش باید شروع بشود،کارگردان به صحنه می آید و با علم و تجربه ای که در شناخت انسان در شخصیتهای مختلف دارد،با دعوت یکی از تماشاگران به صحنه، بدیهه سازی نمایشی را که این تماشاگر و همسر و یک دوست او ،در فضایی بین واقعیت و مجاز،بازی خواهند کرد،آغاز می کند.انتظار نمیرود که خود کارگردان از حرف ها و حرکت هایی که این سه تماشاگر در صحنه خواهند داشت،آگاه باشد.آیا تماشاگران در صحنه بازیگر نمایش پنهان زندگی خود خواهند شد؟روابط گوناگون انسانها و نقشی که طبیعت در مقام کارگردان در پهنه میان جبر و اختیار ،در جریان زندگی آدمیزاد دارد،و تفاوت پیوندهای زن و مرد با طبیعت ،از جمله مضون هایی است که در این داستان نیم رئالیستی و نیم سمبولیک در هم ترکیب شده است.

ایرج قوشچی، علیرضا پورمحمد، میثم هرندی، احسان زرگران، عباس نسرکانی، امیر مفیدیان، مریم عبادی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دیگر عوامل نمایش «علامت سوال» عبارتند از:دستیار کارگردان: المیرا ابری، منشی صحنه: مبینا اخلی، طراح صحنه: محمدرضا صمیمی، نوازنده سه تار: سید امیر مفیدیان.

نمایش «علامت سوال» به نویسندگی محمود کیانوش و کارگردانی محمدرضا صمیمی از 15 تا 17 شهریورماه 1398 ساعت 19:00 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مجموعه تئاتر شهر گرگان  به روی صحنه رفت.

 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران