در حال بارگذاری ...

قدرت الله صالحی هنرمند گلستانی پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت

قدرت الله صالحی، هنرمند پیشکسوت گلستانی در عرصه هنرهای نمایشی، تلوزیون و سینما، در روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ درگذشت.

به گزارش تئاتر گلستان، قدرت الله صالحی، هنرمند پیشکسوت گلستانی در عرصه هنرهای نمایشی، تلوزیون و سینما، پس از سالها تحمل بیماری سرطان، در روز 13 فروردین 1398 درگذشت.
قدرت الله صالحی در سال ۱۳۳۱ در گرگان به دنیا آمد.مدرک تحصیلی اش کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشگاه تهران بوده و مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز دارا بود.
قدرت الله صالحی فعالیتش را با بازیگری و کارگردانی تئاتر در گرگان آغاز کرد و در سال 1373 نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و در سریال حکایتی و حکمتی به کارگردانی مجتبی یاسینی و بهنام رادمرد بازی کرده است.او پس از آن فعالیتش را در تئاتر، سینما و تلوزیون ادامه داد و در آثار زیادی حضور داشت.
قدرت الله صالحی در جایگاه بازیگر و کارگردان تئاتر، آثار زیادی را در کارنامه خود دارد.او در سریال‌های برادر، کیمیا، دردسر‌های عظیم ۲، گاهی به پشت سر نگاه کن، زمانه، مهمانخانه‌ای در برف، حکایتی و حکمتی،خانه‌ای در تاریکی، ولایت عشق و فیلم‌های سینمایی سراب، مزرعه پدری، داش آکل، تاریک و بزرگ خیلی بزرگ بازی کرده است.

قدرت الله صالحی بعد از سالها تحمل بیماری سرطان در روز چهارشنبه ۱۳ فروردین 1399 در سن ۶۸ سالگی در سالروز شهادت برادرش دار فانی را وداع گفت.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران