در حال بارگذاری ...
با حضور معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان

جلسه تعیین وضعیت جشنواره تئاتر استانی برگزار شد

نشست انجمن هنرهای نمایشی استان با سرپرستان گروه‌های نمایشی و نمایندگان تئاتر شهرستانها با هدف مشورت، جهت تعیین تکلیف جشنواره تئاتر استانی، با حضور معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش تئاتر گلستان، در روز پنج شنبه 6 آذر 1399 ساعت 10:00 در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی، نشست انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان با سرپرستان گروه‌های نمایشی و نمایندگان تئاتر شهرستانها با هدف مشورت، جهت تعیین تکلیف جشنواره تئاتر استانی، با حضور معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

رضا یازرلو، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت با توجه به محدودیتهای ناشی از وجود ویروس کرونا، شرایط برگزاری جشنواره تئاتر استان به شکل معمول نبوده و از سرپرستان گروه‌های نمایشی و نمایندگان تئاتر شهرستان ها خواست تا در خصوص این موضوع به گفتگو بپردازند.
یازرلو گفت با توجه به اینکه تعداد تولیدات نمایشی جدید برای حضور در جشنواره کافی نیست شرایط برگزاری آن وجود ندارد به همین جهت باید به برگزاری این رویداد به صورت مجازی و یا لغو آن فکر کرد. در این خصوص نیز پس از گفتگو به این نتیجه رسیدند که به خاطر نبود زمان کافی امکان تولید آثار جدید مهیا نبوده و پیشنهاد شد تا رپرتواری از آثار نمایشی سال‌های 97 و 98 برگزار شود و از بین آن آثار دو اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی گردد.
پس از گفتگوی فراوان و بیان نظرات موافق و مخالف برگزاری به این شیوه را به شور گذاشته و با رای اکثریت تایید شد.

فراخوانی از طریق انجمن هنرهای نمایشی استان و معاونت هنری اداره کل در این خصوص منتشر خواهد شد.
در این جلسه در خصوص چگونگی حمایت از اجراهای عمومی سطح استان نیز گفتگوهایی صورت گرفت اما به مصوبه ای نرسید و مقرر شد تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب جلسات دیگری در این خصوص برگزار گردد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران