در حال بارگذاری ...
نتیجه تلاش مجموعه هیرکان باریکو:

تولید 7 اثر در محدودیت‌های کرونایی

گزارشی از فعالیت‌های مجموعه تولیدی آموزشی هیرکان باریکو استان گلستان.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، محمدرضا مولودی خالق آثار نمایشی همچون «پایین، گذر سقاخانه»،  «گل و قداره»،  «مویه کور» و... که به جرات می‌توان گفت برخی از آنها به یادماندنی و در تاریخ نمایش این استان ماندگار شدند این روزها در کنار مانی محمدی یکی از هنرمندان تحصیل کرده استان یک مجموعه آموزشی را در گرگان هدایت می‌کنند که این روزها با تمام مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد، با تلاش و عزمی قابل ستایش در حال فعالیت در عرصه آموزش و تولید آثار نمایشی هستند. این مجموعه متشکل از گروه هیرکان به سرپرستی محمدرضا مولودی و گروه باریکو به سرپرستی مانی محمدی میباشد. به سراغشان رفتیم تا از وضعیت این روزهای تئاتر در مجموعه آنها باخبر شویم.

سرپرستی گروه نمایشی هیرکان را محمدرضا مولودی بر عهده دارد که از سال 1359 و با تئاتر مدارس با هنر نمایش آشنا شده است و تا امروز در شهرهای مختلف کشور آثاری را به صحنه برده است. سرپرستی گروه نمایشی باریکو بر عهده مانی محمدی است که از فارق التحصیلان ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری است که توانسته تولیدات درون و برون مرزی موفقی در سالهای گذشته داشته باشد.

مجموعه تولیدی آموزشی باریکو هیرکان از یک فضای دنج و صمیمی و همچنین هنرمندانه ای برخوردار است. پلاتوهای تمرین نسبتا مجهز است و دو گروه سخت در حال پرورش هنرجوهای جدید و تولید آثار نمایشی با به کارگیری از هنرمندان مجموعه می‌باشند.
این دو گروه در سال 99 با وجود شرایط سخت و محدودیت‌های کرونایی توانسته اند با رعایت پروتکل های بهداشتی تمریناتشان را پیگیری و 7 اثر نمایشی را آماده اجرا نمایند که در صورت رفع محدودیت‌ها برای دریافت پروانه نمایش و اجرای عمومی این آثار اقدام خواهند نمود.
«ژن» به نویسندگی و کارگردانی مانی محمدی که به تازگی در
در کشور ارمنستان به اجرا در آمده از تولیدات گروه باریکو میباشد.
«مدار» به نویسندگی محمدرضا مولودی و کارگردانی عرشیا درزی،  «اختر» به نویسندگی محمدرضا مولودی و کارگردانی سید مرتضی حسینی،  «قصه تلخ زهرا خله» به نویسندگی محمدرضا مولودی و کارگردانی نجمه عبدالهی،  «آقا لیلا» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی محمدرضا مولودی،
«ستاره سال سی ام» به نویسندگی محمدرضا آریانفر و کارگردانی سید مرتضی حسینی، «خونه ی کهنه» به نویسندگی محمدرضا مولودی و کارگردانی نجمه عبدالهی از تولیدات گروه هیرکان میباشد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران