در حال بارگذاری ...
به علت ابتلا به بیماری کرونا؛

پیشکسوت تئاتر گلستان درگذشت

سید احمد (محمدحسین) حسینی از پیشکسوتان تئاتر گلستان به علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، سید احمد (محمد حسین) حسینی از پیشکسوتان تئاتر شهرستان کردکوی و استان گلستان، بعداز ظهر روز سه شنبه 19 مرداد 1400 در سن 59 سالگی در بیمارستان لقمان تهران و بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

سید احمد حسینی از بازیگران قدرتمند تئاتر در دهه پنجاه بود و می‌توان از حضور درخشان ایشان  در آثاری همچون  «صالح آسیابان»، «از پا نیفتاده ها» و  «مزاحم تلفنی» یاد کرد.

شعبان درزی پیشکسوت تئاتر گلستان از دوستان و همدوره ای های این هنرمند فقید در مورد حسینی اینچنین می‌گوید که سید احمد بازیگر بسیار با استعداد و قدرتمندی بود و به یاد دارم زمانی که نمایش صالح آسیابان به کارگردانی هنرمند فقید استاد محمدهادی نامور راد را در تالار وحدت به روی صحنه بردیم هنرمندان زیادی از بازی باورپذیر و زیبای سید احمد به وجد آمده بودند. درزی در ادامه از ناشناس ماندن این چهره های درخشان سال‌های دور در میان هنرمندان جوان ابراز تاسف کرد و خواستار این شد که مسئولان دولتی و انجمن نمایش در شناساندن این چهره ها به نسل جدید کوشش کنند.

داوود سعیدی دیگر پیشکسوت تئاتر گلستان گفت: سید احمد دوست و همبازی قدیمی ما بود، چقدر خاطرات خوبی باهم داشتیم از نمایشهایی که همبازی بودیم به ویژه نمایش صالح آسیابان. سید احمد خیلی شیرین زبان و بامزه و خوش مشرب بود ، به همه کردکویی ها ، تئاتری ها ، به ویژه خانواده محترمش و پسر عزیزش  تسلیت می‌گویم.
حبیب مازندرانی، الله قلی نظری، صفر روحی و دیگر هنرمندان پیشکسوت تئاتر گلستان که سابقه دوستی و هم بازی شدن با سید احمد حسینی را داشتند از او به نیکی یاد کردند و به جامعه هنرهای نمایشی کشور و خصوصا خانواده تئاتر کردکوی تسلیت گفتند.
سید احمد حسینی پیشکسوت تئاتر، ساعت 11 صبح روز پنج شنبه 21 مرداد 1400 در قطعه 307 بهشت زهرا به خاک سپرده شد و خانواده این هنرمند فقید اعلام نمودند که با شرایط کنونی نمی‌توانیم این درد را با حضور شما عزیزان تسکین دهیم  و کلیه هزینه‌های مراسم ختم و سوم آن عزیز صرف امور خیریه خواهد شد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران