در حال بارگذاری ...

ملوک طلوع نژاد مظهر مهر بود و صفا

مراسم تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، تلوزیون و گروه نمایش رادیو گلستان در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، ملوک طلوع‌نژاد هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و کاهش سیستم ایمنی بدن، صبح روز شنبه 20 شهریور ماه 1400 دعوت حق را لبیک گفت.

صبح روز یکشنبه 21 شهریور 1400، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مدیر کل صدا و سیمای گلستان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان، جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان استان و همچنین مردم هنردوست گلستانی، مراسم تشییع پیکر ملوک طلوع نژاد هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلوزیون و نمایش های رادیویی استان در آرامستان امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد و پیکر این هنرمند گلستانی به خاک سپرده شد.

در همین راستا مجتبی طالبی، سردبیر واحد نمایش رادیو گفت:

خبر خیلی کوتاه بود اما برای ما داغی بزرگ بود که بر دل نشست. در واحد نمایش رادیو ، ما گاهی به مناسبت های مختلف از مرگ حرف می زدیم. مرگ حق است و شک ندارم که دیر یا زود به سراغ همه می آید. ملوک اما برای ما از زندگی می گفت. نگاه مادرانه اش را فراموش نمی کنم. خودش گاهی کوه غم بود اما روحیه ی بالایی داشت و به شدت به ما امیدواری و روحیه می داد . هر وقت از چیزی عصبانی یا ناراحت می شدم جمله ی معروفش « صلوات بفرست مادر ، ذکر بگو ... » را بر زبان جاری می کرد . هنوز هم صدایش در گوشم است. آخرین حضورش در رادیو ، چند روز قبل از محرم بود . نمایش « ردای خلافت » را ضبط کردیم . بعد از ضبط سوار ماشین شدیم و با هم حرکت کردیم . می گفت :«امروز حالم خوب نبود . خواستم برای ادامه ی کارهای بازنشستگی ام اداره بمانم . » قرار بود فردای آن روز به اداره برگردد اما دیگر هیچوقت بر نگشت ... به همین سادگی ... الان به روزهای ضبط نمایش فکر می کنم ، به اجراء های تاتر صحنه ، به جشنواره سیاه بازی ساری و درد دل ها و نقل خاطرات کودکی اش ... مامان ملوک عزیز ... فراموشت نمی کنیم . سلام بچه های رادیو را به عمو عطا برسان ...

همچنین داوود سعیدی از پیشکسوتان تئاتر، سینما، تلوزیون و گروه نمایش رادیو گلستان در مورد این هنرمند فقید گفت:
مهر بانو ملوک طلوع نژاد مظهر مهر بود و صفا ، همه هنگام لبخند مهربانش میزبانت بود ، مهربانی که بدِ کسی را نمیخواست و هیچگاه بدِ کسی را نگفت ، قلبی بزرگ و عاری از کینه داشت که جایگاه دوستی بود و دوست داشتن با تمام اینها بسیار رئوف و دل نازک بود. با کمترین غمِ دیگران دلشکسته میشد و گریان، جوری که به شوخی به او میگفتم « تو همیشه اشکت اماده است !!!!» اما صبور بود و با جنبه ، با شوخی های گاهی نامناسب دوستان هم با لبخند جوابگو بود. با ملوک در دهه شصت در نمایش « ماهیگیران» کار شادروان استاد نامور آشنا شدم که او نیز بازی داشت. از آن هنگام تا اکنون در تئاتر ، سریال، تله فیلم و به ویژه نمایشهای رادیویی همراه بودیم ، افسوس که مارا به خود گذاشت و راهی شد و ما اینبار باید غم دیگر نداشتن و نبودنش را تجربه کنیم. کاش میشد بردبار و صبور باشیم ! خدایش بیامرزد و جایگاه همیشگیش بهشت برین ان شاالله.

ملوک طلوع نژاد از دهه شصت با نمایش  «ماهیگیران» بازیگری را آغاز کرد و تا پایان عمرش به فعالیت در عرصه بازیگری پرداخت. طلوع نژاد در آثار هنری زیادی درخشید که می‌توان به نمایش های  «ماهیگیران»،  «رماد»،  «تانگوی تخم مرغ داغ»،  «نبات و ربات» و سریال های تلویزیونی «پایتخت 5»، «پایتخت 6» و فیلم «تاکسی برگشتی» و نمایش‌های رادیویی بسیاری اشاره کرد.

ملوک طلوع نژاد در سن 58 سالگی و با بدرقه جمع کثیری از مسئولین و مردم گلستان در صبح روز 21 شهریورماه 1400 در آرامگاه امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران