در حال بارگذاری ...

نشست «گاهی برای خاطره» هنرمندان پیشکسوت نمایش گلستان برگزار شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از هنرمندان پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی استان، نشست «گاهی برای خاطره» در صبح امروز شنبه ۳ مهر ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش تئاتر گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رضا یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس و اشاره به فعالیت های نمایشی هنرمندان این عرصه در موسم محرم  و صفر؛ خصوصا ایام اربعین و نیز دفاع مقدس، گفت: با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست «گاهی برای خاطره» با محوریت خاطره گویی و آیین اهدای کتاب «تمام استاد» به قلم «جواد اشکذری» که در آن به زندگینامه و خدمات « محمدعلی لطفی مقدم» پرداخته شده، برگزار شد.

یازرلو ضمن قدردانی از زحمات «محمدعلی لطفی مقدم» در سالیان خدمت در گرگان و دشت و اشاره به سخنان عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص نقش و جایگاه پیشکسوتان و ضرورت توجه به خدمات آن‌ها،افزود:در این نشست ضمن خاطره گویی جمعی از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی و هنری،کتاب «استاد تمام» به پیشکسوتان حاضر در برنامه تقدیم شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد:در این نشست «محمدعلی لطفی مقدم» با توجه به شرایط کرونا و بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به سلامتی وی،به صورت تلفنی مهمان این مراسم بود که ضمن بیان خاطرات،از برپایی چنین نشستی قدردانی کرد.

وی افزود:«محمد علی لطفی مقدم» متولد ۱۵ اسفند ماه ۱۳۱۵ است که در نیمه‌ی دوم دهه‌ی ۵۰ شمسی مدتی را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و هنر گرگان و دشت خدمت کرد و از فعالیت‌های دوران فعالیتش می‌توان به اهتمام ویژه برای تاسیس تالارفخرالدین اسعد گرگانی و اجرای آثاری نمایشی با همکاری هنرمندان گلستانی و حضور در رویدادهای ملی اشاره کرد.

یادآوری می‌شود به پاس خدمات تئاتری «محمدعلی لطفی مقدم» همزمان با برپایی سیزدهمین جشنواره تئاتر استان گلستان در سال ۱۳۸۰ از وی توسط استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تجلیل بعمل آمد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران