در حال بارگذاری ...
به نویسندگی و کارگردانی سید مهدی صمدی

«مانیفست» در گرگان اجرا شد

نمایش خیابانی «مانیفست» به نویسندگی و کارگردانی سید مهدی صمدی تولید شده در گروه تئاتر آوار و با همکاری آموزشگاه هنرهای نمایشی سینمایش در گرگان به اجرا در آمد

به گزارش تئاتر گلستان، نمایش خیابانی  «مانیفست» به نویسندگی و کارگردانی سید مهدی صمدی با حمایت واحد نمایش حوزه هنری گلستان، تولید شده در گروه تئاتر آوار و با همکاری آموزشگاه هنرهای نمایشی سینمایش در قالب نخستین رپرتوار تئاتر خیابانی گلستان با عنوان  «سردار دلها» همزمان با هفته دفاع مقدس در گرگان به اجرا در آمد.

سید مهدی صمدی نویسنده و کارگردان اثر درباره «مانیفست» توضیح داد:همگان واقفند که قطعا دو سال دوری از اجرا لطمات شدیدی به بدنه هنرهای نمایشی وارد کرده و اینک که دوباره شرایط اجرا مهیا شده است نیاز به زمان داریم تا چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی به شرایط مطلوب برسیم،اما به هر‌ترتیب در اولین فرصتی که برای اجرا به دست آمد با شوق فراوان دست به تولید زدیم و فارغ از مسائل محتوایی اثر بیش از همه از مواجهه با مخاطب در این اثر نمایشی خرسند شدیم. «مانیفست» ادعای دینیست به کودکان بی‌گناهی که در جای جای خاورمیانه قربانی تعصب کورکورانه شده‌اند. وقتی با فراخوان جشنواره و عنوان «سردار دلها» روبرو شدم بیشتر از همه ایدئولوژی سردار سلیمانی برایم مدنظر بود و جواب این سوال که چه چیز باعث شکل گیری جبهه مقاومت شد.

در خلاصه داستان نمایش خیابانی «مانیفست» چنین آمده است:اینک سال دوهزاروسی.. اینجا ایران است.. شش شخصیت موفق و نابغه‌ی خاورمیانه مهمان ما هستند. زینب سلطان و آلان کردی از سوریه،احمد یمنی از یمن،محمد الدوره و علی سعد از فلسطین و کامله از افغانستان در این محفل عمومی داستان زندگی خود را برای مردم بازگو می‌کنند. آنها از فرصت هایی در کشورهایشان می‌گویند که به واسطه‌ی امنیت و آرامش در اختیارشان بود و زمینه موفقیت و نبوغشان را فراهم کرد.
اما.. در میانه راه گویی زمان می‌ایستد..
« روز تو سال دوهزاروسی تو همین مکان یا یکم اینطرف و اونطرف‌تر می‌توانست همه این داستان‌ها واقعی باشه...»
اینک داستان واقعی بازگو می‌شود.
آلان کردی در سه سالگی،علی سعد فلسطینی در نوزادی،محمد الدوره در دوازده سالگی،زینب سلطان در شش سالگی،کامله در چهارده سالگی و احمد یمنی در هفت سالگی توسط تعصب کورکورانه و متعفن داعش،طالبان،سعودی و صهیونیسم کشته شدند و هیچوقت فرصتی برای زندگی و شاید نبوغ نداشتند. این کودکان هیچوقت سال دوهزاروسی را ندیدند.

امید ابراهیمی،شهریار مکاری،حنا مقدم،پارسا رستگار،فاطمه ایزدپناه،علی گرائلی و سید مهدی صمدی در این اثر نمایشی ایفای نقش کرده‌اند.

دیگر عوامل نمایش «مانیفست» عبارتند از:سرپرست گروه:فریبا چوپان نژاد،دستیار کارگردان:حنا مقدم،مدیر صحنه:مهدی برسلانی،منشی صحنه و اجرای افکت:کاملیا قنبری،طراح لباس:الهام حسینی،گرافیست:علی گرائلی،شهریار مکاری،عکاس:معید مرگانپور،طراح صحنه:سید مهدی صمدی

نمایش «مانیفست» در هفته اول مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با هفته دفاع مقدس در سه نوبت در گرگان به اجرا در آمد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران