در حال بارگذاری ...
علیرضا رضاشاطری کارگردان حاضر در سی و دمین جشنواره تئاتر گستان

واگویه های روانشناسی نمایش «بالستیک زخم» برای من جذاب است

علیرضا رضاشاطری متولد ۱۳۶۲ در شهر گنبد کاووس و فارغ التحصیل کارشناشی در رشته حقوق است. وی هنر آموخته‌ی رشته‌های مختلف هنری است. خوشنویسی را زیر نظر محمدرضا قاسمی و احمد مرسلی،عکاسی را زیر نظر حسن رحیمی و علیرضا نوروزی،در موسیقی ساز تخصصی سه تار را زیر نظر مسعود رستمی،کوشان یغمایی و علی فرهادی،دوره تحلیل نمایشنامه را زیر نظر اصغر نادعلی،بازیگری را زیر نظر رضا شیبانی،کارگردانی مقدماتی را زیر نظر حمیدرضا میرزایی زاده و نمایشنامه نویسی را زیر نظر محمد چرمشیر گذرانده است. علیرضا رضاشاطری اولین تجربه کارگردانی خود را با نمایش «بالستیک زخم» آغاز کرده است و با همین نمایش در جشنواره استانی گلستان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، 8 اثر از سوی هیئت انتخاب سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیرخانه معرفی شده اند که از 27 تا 30 آبان 1400 در گرگان به رقابت خواهند پرداخت. نمایش  «بالستیک زخم» از شهرستان گنبد کاووس به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی علیرضا رضاشاطری یکی از آثار راه یافته به این دوره از جشنواره است. به این بهانه گفتگویی کوتاه با کارگردان این اثر ترتیب را در ادامه بخوانید. 

 

ضمن تبریک به مناسبت حضور در سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان، بفرمایید علت انتخاب این نمایشنامه از سوی شما چه بود؟

علت انتخاب متن،زیر متن‌های روانشناسانه و اجتماعی اثر بود.. با توجه به اینکه اینجانب سال‌هاست مباحث و دوره‌های روانشناسی و تحلیل شخصیت را گذرانده و مطالعه کرده‌ام،واگویه‌های روانشناسی متن باعث شد که نسبت به اجرای آن راغب شوم.

کیفیت جشنواره تئاتر امسال را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

با توجه به اینکه غیر از من آثار حاضر در جشنواره نام کارگردان‌های شناخته شده‌ای را به یدک می‌کشند،طبعا شاهد جشنواره‌ای با کیفیت خواهیم بود.

وضعیت کلی تئاتر استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ برای بهبود اوضاع چه پیشنهادی دارید؟

تئاتر استان علی الخصوص در مرکز،به سمت حرفه‌ای شدن سوق پیدا کرده و شاهد حضور گروه‌های متعدد با آثاری با کیفیت هستیم که تماشاگران را راغب به حضور در سالن‌های نمایش می‌کند.

و کلام آخر؟

آرزوی موفقیت دارم برای همه جامعه تئاتر استان خصوصا گروه‌های شرکت کننده در این دوره از جشنواره تئاتر استان.

 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران