در حال بارگذاری ...
به کارگردانی علیرضا رضا شاطری

«بالستیک زخم» در گرگان به روی صحنه رفت

نمایش  «بالستیک زخم» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی علیرضا رضاشاطری پس از اجرای عمومی گنبد این بار میهمان تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش  «بالستیک زخم» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی علیرضا رضاشاطری از 18 تا 27 خردادماه 1401 ساعت 19:00 در تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان به روی صحنه رفت.

این اثر که پیشتر در گنبد کاووس به اجرا در آمده بود این بار در گرگان و برای مخاطبین این شهر به شهر اجرا شد.

علیرضا رضا شاطری تهیه کننده و کارگردان اثر درباره این نمایش اینطور توضیح داد: بالستیک زخم حکایت سرخوردگی نسل امروز است...جوانان و نوجوانان زخم خورده ی زمانه که روزگار ناخواسته آنها را به سمتی کشانده که به انبار باروتی تبدیل شده اند که با یک جرقه هر آن امکان انفجار دارند.

رضا شاطری در ادامه توضیح داد‌ : زمانی که نخستین بار با متن بالستیک زخم مواجه شدم، آن را واگو کننده ی همان دغدغه ای دیدم که سالهای سال در ذهنم می چرخید...چرایی عصیان نسل امروز...به باورم، عصیان نسل امروز ناشی از شرایطی است که خانواده و اجتماع آن ها را در آن قرار داده اند.
تهیه کننده و کارگردان نمایش  «بالستیک زخم» خاطر نشان کرد: نا آگاهی خانواده ها از شیوه ی درست تربیت فرزند و عدم توجه به نیازهای روحی و روانی آنها و از سوئی شرایط سخت اجتماعی ناشی از سو مدیریت مسئولین ،نسل امروز را به ورطه ی سرخوردگی و انزوا کشانده، شرایطی خطرناک که هر آن و با هر تلنگر ممکن است چون فنری که سالها فشرده شده انرژی نهفته درونش را با خشمی که به آن آلوده شده، به بیرون پرتاب کند و به انفجار برساند. به باورم راه درست پیشگیری از پرورش اینگونه ی نسل های آینده ، توجه به نیازهای روانی آنها در دوران کودکی و نوجوانی و البته برنامه ریزی درست در جهت بروز و استفاده از استعدادها و توانایی های آنها از سوی خانواده و مسئولین مملکتی است.

حمیدرضا میرزایی، سهراب سهیلی و غزال راحتی در این اثر نمایشی به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده اند.

دیگر عوامل نمایش  «بالستیک زخم» عبارتند از: دستیار کارگردان: اسماعیل احمدی، منشی صحنه: ناهید حیدرزاده، طراح صحنه و لباس: سمیه شیخی، طراح نور: صابر پذیرایی، طراح گریم: مالک کوهستانی، طراح صدا: محمد جواد بلقدر، طراح پوستر: ریحانه رضاشاطری، عکاس: میترا جاهدی، دستیار دوم کارگردان: احمد توحیدی، دکوراتور: امیر رضا رضا شاطری.

نمایش «بالستیک زخم» از 18 تا 27 خردادماه 1401 ساعت 19:00 در تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران