در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه

برگزیدگان دومین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی «نامور» معرفی شدند

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی «نامور» با اعلام نفرات برتر و رونمایی از کتاب آثار برگزیده دوره پیشین در تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، به همت موسسه تک‌منظوره هنرهای نمایشی «استاد نامور» آیین اختتامیه با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، پیشکسوتان و هنرمندان جوان و خانواده مرحوم محمدهادی نامورراد، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی  «نامور» با اعلام نفرات برتر و رونمایی از کتاب آثار برگزیده دوره پیشین در تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان برگزار شد.

هیئت داوران دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی  «نامور» متشکل از جواد پیشگر، علی اصغر نادعلی و زهره غلامی بعد از خواندن 38 اثر نمایشی که از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شده بود با تبادل نظر و بحث و بررسی همه جانبه و دقت لازم در مباحث فنی، علمی، ساختاری، محتوایی و با رعایت امانتداری و در نظر گرفتن موارد ذکر شده آرای خود را به شرح ذیل اعلام داشتند.

بخش تقدیر:
هیئت داوران دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی  «نامور» در این بخش بدون اولویت دو نمایشنامه را شایسته تقدیر دانست و جوایز این بخش را شامل لوح تقدیر، هدیه نقدی و کتاب «چهار نمایشنامه» اثر استاد نامور را تقدیم‌کرد به عمادالدین رجبلو برای نگارش نمایشنامه «قربانگاه» از استان گلستان و مجید انوری ابیوردی برای نگارش نمایشنامه  «سودای یک زن» از استان گلستان.

بخش تقدیر ویژه:
هیئت داوران با توجه به مضمون فراخوان در بخش آسیب های اجتماعی، لوح تقدیر ویژه خود را به همراه هدیه نقدی و کتاب  «چهار نمایشنامه» تقدیم کرد به سعید محبی برای نگارش نمایشنامه  «خواب سبز مورچه ها» از استان تهران.

بخش برگزیدگان برتر:
هیئت داوران در این بخش بدون اولویت بندی 5 نمایشنامه نویس را شایسته دریافت دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی و اهدای کتاب «چهار نمایشنامه» دانست

وحید آبرود برای نگارش نمایشنامه «آفت کَقوچ» از استان یزد، علیرضا امیدی برای نگارش نمایشنامه «تطهیر» از استان گلستان، هومن جلالی برای نگارش  نمایشنامه «فاخته های آلوده دامن» از استان آذربایجان شرقی، محمدرضا رسولی برای نگارش نمایشنامه «دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا» از استان تهران و ابوالفضل علی کوچکی برای نگارش نمایشنامه  «پچ پچ های آن روز شط در گوش پاروهای شکسته» از استان گلستان.

همچنین در این مراسم آیین رونمایی از کتاب آثار برگزیده دوره پیشین نیز برگزار شد که شامل آثاری بود از شهرام میرزایی کردستانی، محمد میرعرب رضی، پورنیک کاوش، ابوالقاسم مهدوی، صمد رحیمی، حمیدرضا میرزایی‌زاده که به عنوان نمایشنامه نویسان برتر اولین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی «نامور» معرفی شده بودند.

در پایان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از تلاش‌های همسر و فرزند استاد محمدهادی نامور راد ، نادر نامور راد مدیر اجرایی و مسئول ستاد برگزاری جشنواره و الله قلی نظری دبیر دومین جشنواره نمایشنامه نویسی «نامور» تقدیر به‌عمل آورد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران