در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با آغاز فعالیت کانون بازیگران

کانون نمایشنامه‌نویسان گلستان تشکیل می‌شود

کانون نمایشنامه‌نویسان گلستان با هدف حمایت و تقویت نمایشنامه‌نویسان استان گلستان و شناسایی استعدادهای این عرصه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، انجمن هنرهای نمایشی استان پس از تشکیل کانون بازیگران تئاتر، این بار به سراغ تشکیل کانون نمایشنامه‌نویسان رفته است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی گلستان گفت: «کانون نمایشنامه‌نویسان پیش‌ازاین در سالهای نه‌چندان دور با تلاش نمایشنامه‌نویس خوب استان  آقای ابوالقاسم مهدوی و با حضور هنرمند فقید استاد محمدهادی نامور راد و نمایشنامه‌نویسان دیگر استان تشکیل‌شده بود اما به دلایلی به مرحله فعالیت صنفی نرسید. این بار با رجوع به اساس‌نامه‌ای که در آن زمان تهیه‌شده بود با همکاری تعدادی از نمایشنامه‌نویسان استان همچون ابوالقاسم مهدوی، بهرام محمد ایری، مجید انوری، حمید میرزایی و روهان نوری فرمی را جهت عضویت در کانون تهیه‌کرده‌ایم که در اختیار هنرمندان قرار گرفت. پس از ثبت‌نام، داوطلبین از میان اعضای پیوسته برای شرکت در انتخابات هیئت‌مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان اعلام آمادگی می‌کنند.»

وی افزود: «انجمن هنرهای نمایشی فقط از میان اعضای گروه ثبتی تشکیل می‌شود و این امر باعث شده است بسیاری از هنرمندان خوب استان که در هیچ گروهی نیستند از حضور در فعالیت‌های صنفی انجمن محروم باشند اما کانون‌ها محدودیتی ندارند و همه نمایشنامه‌نویسان می‌توانند با توجه به رزومه و توانایی‌شان برای هیئت‌مدیره کانون داوطلب شوند و در تشکیل یک صنف توانمند همراه شوند.»

سیدمهدی صمدی در مورد برگه‌های عضویت توضیح داد: «این فرم‌ها به‌صورت فیزیکی در اختیار ادارات شهرستان‌ها قرارگرفته است و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به ادارات فرم را تحویل بگیرند و پس از تکمیل به همان اداره تحویل نمایند. البته فایل فرم نیز در گروه‌های واتساپی ارسال شده و هنرمندان می‌توانند پس از دریافت فایل، فرم را تکمیل نموده و تصویر آن را به شماره واتساپ 09113700107 ارسال نمایند.»

 




مطالب مرتبط

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران