در حال بارگذاری ...

معرفی برگزیدگان سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان

پس از رقابت شش گروه نمایشی در سه روز، با برگزاری آیین اختتامیه، برگزیدگان سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند.


به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان متشکل از انوش معظمی، علی‌اصغر نادعلی و ابوالفضل علی‌کوچکی برگزیدگان بخش های مختلف را به شرح زیر معرفی کردند:

 

طراحی بروشور

تقدیر: لوح تقدیر بهترین طراحی بروشور و جایزه نقدی به رضا پورتراب‌زاده برای نمایش « اکسپلور» اهدا شد.

طراحی گریم

تقدیر: لوح تقدیر بهترین طراحی گریم و جایزه نقدی به شهربانو روشنی برای نمایش « سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبرکامو» اهدا شد.

طراحی نور

تقدیر: لوح تقدیر بهترین طراحی نور و جایزه نقدی به رضا پورتراب‌زاده برای نمایش «اکسپلور » اهدا شد.

طراحی حرکت

تقدیر: لوح تقدیر طراحی حرکت و جایزه نقدی به محمدرضا مولودی برای نمایش « سوءتفاهم با چند درجه به آلبرکامو» اعطا شد.

جلوه‌های ویژه

تقدیر: لوح تقدیر بهترین جلوه‌های ویژه و جایزه نقدی به معید مرگان‌پور برای موسیقی نمایش «اکسپلور» و «پیله‌های خیس » اعطا شد.

بازیگر خردسال

تقدیر: لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال و جایزه نقدی مهدی وزواری برای نمایش «اعتراف» و ریحانه عمادی برای نمایش «تا آخرخط» اهدا شد.

طراحی لباس

هیئت داوران جایزه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره طراحی لباس را به رضا پورتراب‌زاده برای نمایش‌های «اکسپلور» و «پیله‌های خیس» و جایزه دوم و سوم را به محمدرضا مولودی برای نمایش «سوء تفاهم با چند درجه مایل به آلبرکامو» و فاطمه آقوشا برای نمایش «اعتراف» اهدا کرد.

طراحی صحنه

دیپلم افتخار و تندیس طراحی صحنه این دوره به رضا پورتراب زاده برای «پیله‌های خیس» رسید و فاطمه آغوشا برای نمایش «اعتراف» و محمد نقابی برای نمایش «تا آخر خط» عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بازیگری زن

فائزه نوآبادی برای نمایش «پیله‌های خیس» دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگری زن سی‌وسومین جشنواره تئاتر گلستان را کسب کرد و آناهید شمالی برای نمایش «پیله‌های خیس» و سیده فاطمه میرکریمی برای نمایش «اعتراف» به ترتیب دوم و سوم شدند.

بازیگری مرد

با رأی هیئت داوران مهدی کردی برای نمایش «اعتراف» دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگری مرد این دوره را به خود اختصاص داد و عناوین دوم و سوم به ادریس ندری و حمید نایبی هر دو از نمایش «تا آخر خط» تعلق گرفت.

نمایشنامه‌نویسی

دیپلم افتخار و تندیس بهترین نمایشنامه نویسی و جایزه نقدی به مجید انوری نمایش « اکسپلور و پیله‌های خیس» اعطا شد و امیرحسین شمالی و مهدی کردی نمایش «اعتراف» و ابوالقاسم مهدوی نمایش «تا آخرخط» به ترتیب دوم و سوم شدند.

کارگردانی

دیپلم افتخار و تندیس بهترین کارگردانی به فائزه نوآبادی نمایش «پیله‌های خیس» رسید و رضا مولودی نمایش «سوء تفاهم با چند درچه مایل به آلبرکامو» دوم و مهدی کردی نمایش «اعتراف» به ترتیب سوم شدند.

به جهت تلاش صادقانه گروه جوان برای تولید اثر جایزه ویژه این جشنواره به «درستکارترین قاتل دنیا» اختصاص یافت.

دو نمایش «پیله های خیس» و «تا آخر خط» آثار راه یافته به مرحله منطقه‌ای تئاتر کشور شدند و در راستای حمایت از مقوله آموزش و تولید نیروی انسانی در همه زمینه ها اعم از بازیگر، طراح، کارگردان، جلوه‌های ویژه و سایر بخش‌های هنر نمایش از آموزشگاه های هیرکان و یسنای مهر تجلیل به عمل آمد.
در آیین اختتامیه این جشنواره از یحیی دیوانی، محمدرضا صمیمی، هوشنگ سلبی و حسین یاسمین به عنوان پیشکسوتان هنرهای نمایشی و محمدرضا محمدی، علی میرعرب‌رضی و حسین ابوذری به عنوان هنرمندان جوان استان تجلیل به عمل آمد.

سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری صمد رحیمی از ۸ تا ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ در مجموعه تئاتر شهر گرگان برگزار شد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران