در حال بارگذاری ...
در آیین نکونامی و چهلمین روز درگذشت هنرمند فقید عنوان شد؛

از محمدرضا صمیمی، نظم، انضباط و کمال گرایی اش به یادگار مانده است

در آیین نکونامی و چهلمین روز درگذشت محمد رضا صمیمی، پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون استان گلستان، از سوی سخنران ها و دوستانش عنوان شد: از محمدرضا صمیمی، نظم، انضباط و کمال گرایی اش در کنار انبوهی خاطره به یادگار مانده است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان به نقل از روابط عمومیادارهکلفرهنگوارشاداسلامیگلستان، آیین نکونامی و چهلمین روز درگذشت محمدرضا صمیمی، پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان، با حضور مدیرکل و معاونین فرهنگی و هنری این دستگاه اجرایی، اعضای خانواده و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان در شامگاه 17 تیر ماه برگزار شد.

در ابتدای مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن ادای احترام به روح هنرمند فقید و تکریم پیشکسوتان حاضر در مراسم،گفت: نام و یاد نیک از خود بر جای گذاشتن هنر مردان متواضع و مردمی و بزرگ است.

وی سپس به ضرورت توجه و تکریم پیشکسوتان و نام آوران در زمان حیاتشان اشاره کرد و گفت: در فصل نو خدمت در میدان عمل برای تکریم پیشکسوتان برنامه هایی را انجام داده ایم و در ادامه نیز این مهم اجرا خواهد شد.

سپس، فرزند مرحوم صمیمی درباره پدرش و ویژگی های اخلاقی او  مطالبی را به سمع حاضران رساند.

در ادامه برنامه ، داوود سعیدی، از هنرمندان پیشکسوت و از همکاران قدیمی هنرمند فقید ضمن قرائت شعری با عنوان «یار صمیمی» در وصف محمدرضا صمیمی، فوت و فقدان و چهلم این هنرمند را روز و رویدادی تراژیک برشمرد.

سپس، احمدرضا اسعدی از دیگر پیشکسوتان حاضر در برنامه نیز ضمن اشاره به برخی از خاطراتش با مرحوم صمیمی، گفت: نظم و انضباط و کمال گرایی از ویژگی های بارز مرحوم بود. همچنین روحیه دل سوزی بیش از حد و  میل به خدمت و از خود گذشتگی و مردم داری از دیگر ویژگی هایش بود.

در بخش پایانی مراسم پس از تک نوازی نی توسط اسماعیل شافعی از هنرمندان و اساتید موسیقی، غلامعلی رضایی از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم نیز ضمن ذکر خاطره آشنایی اش با مرحوم صمیمی، گفت: مرحوم صمیمی بر ضرورت احترام مردم و مردم داری همواره تاکید داشت.

وی افزود: همچنین مرحوم صمیمی معتقد بود که هنرمندان الگویی برای جامعه خود هستند و باید به نحوه رفتار اجتماعی اش توجه نشان دهد.

پخش کلیپ فیلم و عکس یادبود مرحوم صمیمی و اعطای تابلو خوشنویسی به قلم شاپور اسلامی از هنرمندان و اساتید خوشنویسی به خانواده مرحوم از دیگر برنامه های این مراسم بود.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران