در حال بارگذاری ...
به نویسندگی و کارگردانی رشید نصیری

«سرخ چشم» در بندرگز و کردکوی روی صحنه رفت

کنسرت نمایش «سرخ چشم» به نویسندگی و کارگردانی رشید نصیری براساس افسانه مستند مینا و پلنگ در شهرهای بندرگز و کردکوی روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، کنسرت نمایش «سرخ چشم» به نویسندگی و کارگردانی رشید نصیری تولید شده در گروه تئاتر پیام صحنه بندرگز براساس افسانه مستند مینا و پلنگ از ۲۸ خردادماه تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز و در تاریخ ۳ و ۴ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی به روی صحنه رفت.

در خلاصه داستان این اثرآمده است؛ دختری سرخ چشم بنام مینا که در جنگل زندگی می‌کند به محیط زیست و حیوانات دلبستگی فراوانی دارد. پلنگ از صدای دلنشین و محبت مینا به او نزدیک میشود و این موجب وحشت روستائیان می‌شود.

در این اثر نمایشی فاطمه نصیری، نرگس نصیری، زهرا خاکی، ثمینه صادقی، فاطمه نکاحی، هستی نادر نژاد، هونیا غریب، کوثر فندرسکی ،آناهیتا یوری، کیمیا عسگری، سارا عسگری، اطهر قجر ،محمد خندان، مهدی عماره، امیر مهدی لشگربلوکی، امیر عظیمی، مجتبی مسعودی، بهنام فردوسی، مهدی جهانشاهی، محسن ترکمن، سعید گیلانی، حسین داوودی، محیا جهانشاهی، نازنین زهرا قدرتی ،علیرضا جهانشاهی و امیر حسین رحمانی به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده اند.

دیگر عوامل کنسرت نمایش《سرخ چشم》عبارتند از: بازنویسی اثر برای اجرا و دستیار کارگردان: فاطمه نصیری، منشی و مدیر صحنه: زهره محمدی پوستین سرایی، تدارکات: ساغر گلچین فر، موسیقی: کامبیز اسدزاده، خواننده: محمد خندان، اطهر قجر، مشاور هنری و تصویر: یاشار کمیزی، گریم: سعیده کاویانی، طراح لباس: عالمه جعفری.

به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر پیام صحنه بندرگز، در مجموع این هفت اجرا حدود ۶۰۰ تماشاچی از این اثر دیدن کردند و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

همچنین از سوی گروه اعلام شد ضمن انجام تمرینات جهت آماده سازی اثر برای حضور در جشنواره های آیینی سنتی و فجر بعد از ماه محرم تور اجراهای این اثر در شهرستانهای استان مازندران نیز آغاز خواهد شد.

کنسرت نمایش 《سرخ چشم》از ۲۸ خردادماه تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز و در تاریخ ۳ و ۴ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی به روی صحنه رفت.

 




مطالب مرتبط

تور اجرای «سرخ چشم» به نوکنده رسید

تور اجرای «سرخ چشم» به نوکنده رسید

کنسرت نمایش «سرخ چشم» به نویسندگی و کارگردانی رشید نصیری پس از اجراهای موفق در بندرگز و کردکوی، برای نخستین بار مهمان نوکنده شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران