در حال بارگذاری ...

موفقیت هنرمندان گلستانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

هنرمندان گلستانی با کسب ۱۱ جایزه از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، خوش درخشیدند. همچنین نمایش «بیهوده» از این استان، به چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نمایش‌های «بیهوده» به کارگردانی یاسین رضوانی، «پینو» به کارگردانی رها شکری و «کیلومتر ۹۴۴» به کارگردانی محمدرضا مولودی، در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «دخترک و مجسمه» به کارگردانی حسن رجب‌پور و «میم» به کارگردانی مبینا کلبادی در بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران در مشهد حضور یافتند و با کسب ۱۱ جایزه در بخش‌های مختلف و راهیابی یک اثر به جشنواره بین‌المللی فجر، افتخار‌آفرینی کردند.

در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای خاوران، در بخش خیابانی، مبینا کلبادی، کارگردان و بازیگر نمایش «میم» از بندرگز موفق شد رتبه سوم بخش طراحی فضا و رتبه سوم بخش بازیگری زن را کسب کند.

هیئت داوران در بخش بازیگری، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از سحر باذوق، بازیگر نوجوان نمایش خیابانی «دخترک و مجسمه» از گرگان تقدیر کرد.

نمایش‌ خیابانی «دخترک و مجسمه» به کارگردانی حسن رجب‌پور از گرگان،همچنین  جایزه ویژه استانداری خراسان رضوی را به دست آورد. 

در بخش صحنه‌ای، الهه بهبودی برای نمایش «پینو»  از علی‌آباد کتول به عنوان اثر برگزیده بخش طراحی بروشور، موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

رها شکری، کارگردان نمایش «پینو» در بخش «خلاقیت و طرح و ایده» با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان برگزیده معرفی شد. همچنین از مجید شکری، تهیه‌کننده نمایش «پینو»، تقدیر و تجلیل شد. 

هیئت داوران در بخش بازیگری زن، از مهسا آقایی برای بازی در نمایش «کیلومتر۹۴۴» از گرگان با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر کرد. 

یاسین رضوانی، نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «بیهوده» از گرگان موفق شد رتبه اول بخش بازیگری مرد، رتبه اول بخش کارگردانی و رتبه دوم بخش نمایشنامه‌نویسی را کسب کند.

در پایان، هیئت داوران، نمایش‌ «بیهوده» به کارگردانی یاسین رضوانی از گرگان را برای حضور به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.




مطالب مرتبط

از سوی کمیته منتقدین سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر گلستان؛

«بی هوده» به عنوان بهترین نمایش از نگاه منتقدین معرفی شد
از سوی کمیته منتقدین سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر گلستان؛

«بی هوده» به عنوان بهترین نمایش از نگاه منتقدین معرفی شد

نمایش «بی هوده» به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی از سوی کمیته منتقدین سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به عنوان بهترین نمایش از نگاه منتقدین معرفی شد.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران