در حال بارگذاری ...

درخشش هنرمندان گلستانی در چهل‌ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

«بی هوده» به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی از گرگان از سوی هئیت داوران به عنوان بهترین اثر بخش مسابقه تئاتر ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، آیین پایانی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شامگاه پنج‌شنبه ۱۲بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران هنری و نمایشی و جمع زیادی از هنرمندان کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، مهدی حامدسقایان (دبیر جشنواره تئاتر فجر)، علی‌محمد قادری (رییس سازمان بهزیستی)، محمد الهیاری (مدیرعامل بنیاد رودکی) و غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی مدیرکل هنرهای نمایشی) از جمله مدیران فرهنگی حاضر در این آیین بودند. 

این آیین همچنین شاهد حضور جمع زیادی از هنرمندان از جمله هوشنگ توکلی، اکبر عبدی، پرویز فلاحی‌پور، اتابک نادری، حمید ابراهیمی، اسماعیل خلج، آتش تقی‌پور، قاسم زارع، حمید نیلی، ناصر آقایی، ناصر آویژه، محمد ساربان، جهانگیر الماسی، سیروس کهوری‌نژاد، مریم معترف و ... بود. 

نمایش 《بی هوده》به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی از گرگان به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر گلستان و همچنین برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران در این رویداد حضور داشت‌. همچنین نمایش 《دشمن خدا》به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید عراقی که تمامی اعضای گروه اجرای این اثر از گلستانی های مقیم تهران میباشند در بخش مسابقه تئاتر ایران حضور داشت. 

در این آیین از سوی هئیت داوران بخش مسابقه تئاتر ایران برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند و گلستانی ها به شرح زیر بیشترین سهم جایزه را از آن خود کردند. 

بازیگری مرد:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به یاسین رضوانی برای بازی در نمایش «بی‌هوده» از گرگان اهدا شد. همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به مجید عراقی برای بازی در نمایش «دشمن خدا» از تهران اهدا شد.    

بازیگری کودک و نوجوان:
هیئت داوران با توجه به حضور چشمگیر و هنرمندانه کودکان و نوجوانان در نمایش‌های اجرا شده، با اهدای لوح از نفس جافری و ضحا رجایی فر برای بازی در نمایش «دشمن خدا» از تهران تقدیر کرد. 

طراحی صحنه:
در بخش طراحی صحنه، سمیرا سرچاهی طراح صحنه نمایش 《دشمن خدا》 به عنوان کاندیدای اثر برگزیده این بخش معرفی شد.

نمایشنامه‌نویسی:  
لوح تقدیر و جایزه نقدی به عمادالدین رجبلو، نویسنده نمایش «دشمن خدا» از تهران اهدا شد. 
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به یاسین رضوانی، نویسنده نمایش «بی‌هوده» از گرگان تعلق گرفت. 

آثار برگزیده:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه نمایش «بی‌هوده» به کارگردانی یاسین رضوانی از گرگان به عنوان اثر برگزیده بخش مسابقه تئاتر ایران در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تقدیم شد.
همچنین «دشمن خدا» به کارگردانی مجید عراقی از تهران، به عنوان نمایش برگزیده کمدیِ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به جشنواره خندستان اصفهان معرفی شد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران