در حال بارگذاری ...

نمایش «تورنج» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به صحنه رفت

نمایش «تورنج» به قلم یاسمن ناسخی و کارگردانی رضا پورتراب زاده تولید شده درکارگاه تئاتر یسنا مهر به صحنه رفت.

به گزارش تئاترگلستان، نمایش«تورنج» تولید شده در کارگاه تئاتر یسنا مهر گروه آوار به نویسندگی یاسمن ناسخی و کارگردانی رضا پورتراب زاده در سالن اصلی مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی به صحنه رفت .

رضا پور تراب زاده طراح و کارگردان نمایش«تورنج» خلاصه ای از متن این اثر نمایشی را اینگونه بیان کرد: تورنج دختری است نوجوان که در خانه پدری خود زندگی می کند ، و از کودکی نشان کرده تراب پسر دوستِ پدر خود است .

اقبال، پدر تورنج، دست نشانده دولت بریتانیا که تجارت توتون و تنباکو دولت بریتانیا را در ایران کنترل می کند در روزگار نوجوانی نوکر مغازه یخ فروشی بوده و با رفت و آمد به کنسولگری بریتانیا به جایگاه مالی و شهرت رسیده است و برای بالا بردن هرچه بیشتر جایگاه خود و با رویای اینکه نسل خود شازده زاده باشد ، دختر خود را به شازده ای وعده می دهد و باعث شکسته شدن قلب دختر و پسر دوست قدیمی خود می شود و وعده ی خود را با دوست از دنیا رفته اش فراموش می کند .

در درگیری بین یکی از نوکرهای خانه اقبال که وظیفه ی دور کردن تراب از خانه را دارد تا عروسی تورنج برگزار شود ، تراب کشته می شود و با رسیدن این خبر به تورنج ، او مجنـــــــون می گردد ، اقبال برای اینکه این وعده را بهم نزند ، کلفتی از خانه خود که زیباروی می باشد را به جای دختر خود به شازده معرفی می کند و به عنوان عروس به خانه ی او می فرستد. ماهرخ کلفتی که بجای تورنج به خانه شازده رفته است ، عادت به خواب گردی دارد و دریک شب راز های اقبال را در خواب فاش میکند و فریدون پسر شــــــازده از ایـن رازها باخبــــــــر می گردد ، ماهرخ باردار است و بچه خود را به دنیا می آورد ، اما سر زا می رود ... پس از مرگ ماهرخ فریدون پدر خود را از راز های اقبال با خبر می کند و شازده برای صحت کلام او به خانه اقبال می رود ... اقبال ابتدا نمی پذیرد اما در انتها از خود و شازده انتقام می گیرد ، و برای این رسوایی رگ خود را می زند و خودکشی می کند ...

 

محمدرضا صمیمی، مهدی صفرپور، فرزاد شیخ نظری، راحیل سادات کریمی، امیر شمس، حسین حدادی راد، زهراتبرسایی، مجیدعراقی، محمدمهدی زنگانه، شیدا مقصودلو راد، محمد رضا زاهدی، نازنین شهسواری، مهدیه محمدی، اعظم پورجوادیان وکیمیا سلیمانی در این نمایش بازی می کنند.

دیگر عوامل نمایش«تورنج» عبارتند از: آهنگساز: امیر شمس، آواز: پوریا زمانی، پروانه سیدعصایی، امیر شمس، کمانچه: مهدی کریمی، سه تار: فرزان خاکپور، مشاور بازیگردانی و گوینده تیزرهای تبلیغاتی: محمد حسین شمس، طراح صحنه ، لباس و نور: رضا پورتراب زاده، دستیار اول کارگردان و منشی صحنه: ترگل موحدی، دستیار دوم کارگردان: زهرا تبرسایی، حسین حدادی، دستیاران اجرایی: غزال شفیعی، مجید عراقی، ساخت دکور و مدیر صحنه: محمدرضا نازویی، اجرای نور: محمد شریعتی، دستیاران صحنه: علی غریب، میثم اصطبار، دوخت لباس: فاطمه خطیری، گریم: امیرکاوش، سبا فخرحسینی، دستیاران گریم: پورنیک کاوش، زهرا تبرسایی، سمیرا خزایی، عکاس: ساناز منعمی، ساخت تیزر: حمید مسعودی، گرافیک: رضا پورتراب زاده، امیرحسن فتحی، پژمان تجریشی، اجرای موسیقی و افکت: سید پارسا حسینی .

 

نمایش«تورنج» از 29 مرداد تا 6 شهریور ماه 96 ساعت 18:00 در سالن اصلی مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی به صحنه می رود.




نظرات کاربران