در حال بارگذاری ...
رضا پورتراب زاده طراح وکارگردان نمایش «سرد»:

«سرد» حرکتی است به سوی تولید تئاترهای حرفه ای برای سلیقه های مختلف

یادداشت رضا پورتراب زاده طراح و کارگردان نمایش  «سرد» که به زبان انگلیسی در گرگان به روی صحنه رفت.

رضا پورتراب زاده، 32 ساله و متولد شهر تنکابن است.مدرک تحصیلی اش کارشناس بازیگری و کارگردانی است.فعالیت او در زمینه نمایشنامه نویسی، بازیگری، طراحی و کارگردانی تئاتر است.
از دوران کودکی تئاتر را آغاز کرده و علی رغم جوانی تا به امروز بسیار پرکار بوده و در بیش از 145 اثر نمایشی به عنوان بازیگر ، طراح ، نویسنده ، کارگردان و عوامل حضور داشته و در جشنواره های استانی ، ملی و بین المللی حضور یافته است... پورتراب زاده عضو هسته مرکزی گروه تئاتر آوار و بنیان گذار کارگاه تئاتر یسنامهر، مدرس آموزشگاه هنر های نمایشی صورتک و مدرس کارگاه ها و کانون های هنری دانشگاه گلستان ، منابع طبیعی و علوم پزشکی نیز بوده است.
رضا پورتراب زاده، فعالیت خود را از حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز مازندران از سنین کودکی آغاز نموده است. ایشان موسس پلاتو تئاتر یسنامهر نیز می‌باشد.فعالیت دیگر او عروسک سازی و عروسک گردانی و صدا پیشگی است.پورتراب زاده عضو سازمان جهانی نمایش عروسکی یونیما نیز می‌باشد.
رضا پورتراب زاده در آثارش علاقه زیادی به نوآوری و خلاقیت نشان داده و این بار با تولید یک اثر با زبان انگلیسی باز هم سعی در تجربه تولیدات خلاقانه داشته است. نمایش «سرد» بر اساس نمایشنامه هایی از نیل سایمون ، کارل فالنتین ، ماتئی ویسنی یک و طراحی و کارگردانی رضا پورتراب زاده، تولید شده در گروه تئاتر آوار به زبان انگلیسی تولید و در گرگان به روی صحنه رفت. به این بهانه در ادامه یادداشتی از کارگردان این اثر می‌خوانیم.
یادداشت کارگردان : در روزگاری که تئاتر درگیر مافیا و یارکشی های گروهی شده است و حاشیه جای تولید محتوا و تئاتر حرفه ای را گرفته ما سعی کردیم با تجربه های جدید فصلی نو را در تئاتر استان گلستان آغاز کنیم که این خود نیاز به تلاش بسیار دارد ... تجربه تولید یک کار کاملا انگلیسی زبان سال ها فکر مرا به خود درگیر کرده بود که. این امر با کمک اعضای کارگاه آموزشی یسنامهر که تحصیل کرده زبان انگلیسی بودند و بازیگرانی خلاق که با زبان اشنایی داشتند امکان پذیر شد ... و میتوان گفت تجربه ای است در ادامه ی رویکرد های آموزشی و حرکت به سوی تولید شیوه های جدید نمایش و تئاتر حرفه ای برای سلیقه های مختلف مخاطبان تئاتر ... با امید اینکه روز به روز از تصمیمات سلیقه ای مدیریتی دور و به علم و حرفه ی تئاتر نزدیک شویم و جوانان و تحصیل کردگان این رشته هنری بیش از پیش نقش مدیریتی و سیاست گذاری تئاتر استان گلستان و کشور را به دست گیرند تا شاید دوایی باشد بر قلب شکسته نمایش کشور ... یا حق




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران