در حال بارگذاری ...
توسط شورای نظارت و ارزشیابی

پنج اثر نمایشی تولید شده در کارگاه تئاتر یسنا بازبینی شد

«اژدهاک»،  «فصل شکار بادبادک ها»،  «پنج ثانیه برف»،  «نقره» و  یک اثر دیگر که کولاژی از چند نمایشنامه بوده تولید شده در کارگاه تئاتر یسنا توسط شورای نظارت و ارزشیابی مورد بازبینی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، روز سه شنبه 1 تیرماه 1400 شورای نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی گرگان متشکل از یحیی دیوانی، الله قلی نظری، سعید کاظمیان، حسن حسینی نژاد و رهبان مسلمی عقیلی با همراهی رضا نازویی کارشناس تئاتر گلستان، برای بازبینی 5 اثر تولید شده در آموزشگاه آینه و کارگاه تئاتر یسنا از گروه تئاتر آوار به پلاتوی یسنامهر رفتند.
به گفته رضا پورتراب زاده مدیر و مدرس کارگاه تئاتر یسنا این تولیدات تماما توسط هنرجویان دوره جاری آموزشگاه آینه و کارگاه یسنا طراحی و اجرا شده است و همه بازیگران و کارگردانان آثار فارغ التحصیلان این دوره یا دوره های قبل بوده اند. ایشان در خصوص انتخاب نمایشنامه ها گفت سعی کردیم متون ارزشمندی را انتخاب کنیم که بستر مناسبی برای رویدادهای خلاقانه نیز داشته باشد. 
«اژدهاک» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی محمد اسلامی،  «فصل شکار بادبادک ها» نوشته جلال تهرانی به کارگردانی فائزه نوآبادی،  «پنج ثانیه برف» نوشته عباس جمالی و کارگردانی گروهی،  «نقره» نوشته سمانه زندی نژاد (اقتباسی از نمایشنامه  به مرگ داداشم خوش آمدید) به کارگردانی معید مهرگان پور و یک اثر دیگر که متن آن کولاژی است از چند نمایشنامه به کارگردانی طاهر فرزبود آثاری هستند که توسط شورا بازبینی شده اند.
پورتراب زاده در خصوص اجرای عمومی این آثار گفت از بین این 5 اثر هر تعداد مورد پذیرش شورا قرار بگیرد و پروانه نمایش آنها صادر شود، در قالب یک رپرتوار آثار یسنامهر به اجرای عمومی در خواهند آمد.
در این روز پس از بازبینی آثار به مناسبت سالروز تولد یحیی دیوانی پیشکسوت تئاتر استان و عضو شورای نظارت و ارزشیابی جشن کوچکی توسط هنرمندان حاضر در پلاتوی یسنامهر برپا شد.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران