در حال بارگذاری ...
صمد رحیمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گلستان؛

برنامه‌ها در انجمن هنرهای نمایشی گلستان نیاز به تحول و بازنگری دارد

گفت و گوی ویژه تئاتر گلستان با صمد رحیمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گلستان

صمد رحیمی متولد آذر ماه ۱۳۵۵ و تحصیل کرده کارگردانی نمایش در مقطع کارشناسی ارشد میباشد. رحیمی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گلستان و همچنین مدرس، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است و در سامانه گروه های نمایشی کشور به عنوان رئیس گروه تئاتر ایما نیز شناخته می‌شود. صمد رحیمی، داوری جشنواره های مختلف استانی، کشوری و بین المللی را در تجربیاتش دارد و هفته گذشته از سوی هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی گلستان به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است که به این بهانه گفت و گویی با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

انگیزه شما برای حضور در هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی گلستان چه بود؟

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط ساکن در سال‌های اخیر در انجمن نمایش استان و عدم تغییر و نبود برنامه های نو، تازه و راهبردی اعم از تعامل مناسب و هدفمند با سایر ادارات و نهادها و حتی کارخانه‌های تولیدی موجود در استان و همچنین عدم وجود رویکردهای تازه با نگاه جمع گرایی و استفاده از ظرفیت‌های حداکثری در استان، انجمن نمایش استان نیازمند تحول و بازنگری در برخی از این برنامه‌ها و اهداف بود. امیدوارم که با انگیزه هایی که در هیات مدیره جدید وجود دارد بتوانیم تغییراتی در این روند ایجاد کنیم.

با توجه به اینکه نمی‌شود در یک مصاحبه برنامه خودتان را با جزئیات شرح دهید تقاضا دارم در خصوص برنامه هایتان جهت برون رفت از مشکلات عدیده هنرهای نمایشی خصوصا تامین منابع مالی حمایتی و ایجاد بازار هدف جهت ارائه آثار هنری کمی توضیح دهید؟

در ابتدا باید جامعه هدف را مشخص کرد. جامعه ای که انجمن نمایش قرار است به آنها خدماتی ارائه دهد. چرا که تاکنون آمار دقیقی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در استان در دست نیست.  فرمهایی طراحی شده با عنوان فرم خود اظهاری که در اختیار همه عزیزان قرار داده خواهد شد تا پس از تکمیل ،به آمار اولیه ای دست پیدا کرد. همچنین تشکیل اصناف نویسندگان، کارگردانان و بازیگران، چاپ نمایشنامه های نویسندگان بومی، پیش‌بینی جشنواره سراسری با ایجاد دبیرخانه دائمی در استان گلستان و برنامه‌های دیگری که پس از بررسی‌های اولیه و بحث و گفتگو در هیات مدیره می توان آن ها را نیز در زمره برنامه‌های پیشبردی ارائه داد.

با توجه به اینکه انجمن از مجرای گروه‌های ثبتی متولد می‌شود نظرتان در مورد مطالبات هنرمندان مستقل چیست؟

بررسی آمار و پر کردن فرم های خود اظهاری توسط هنرمندان می‌تواند در ساماندهی این عزیزان کمک شایانی بکند. قطعاً تلاش برای تجمیع هنرمندان همفکر و هم راستا جهت تشکیل گروه و ثبت در مرکز هنرهای نمایشی از اولویت های هیئت مدیره جدید خواهد بود.

به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گلستان و در جایگاه مسئول چه صحبتی با هنرمندان نمایش استان دارید؟

هیات مدیره جدید تلاش می کند با برگزاری نشست‌های ماهانه با گروه های ثبتی و سایر هنرمندان مستقل از نظرات آنها در خصوص پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده کند و امیدواریم که هنرمندان عزیز هم با همکاری مناسب و ارائه نظرات راهبردی ما را در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها یاری کنند.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران